Tankarna som gnager

Sommar
Jag vet och tror att det är fler än jag som längtar tillbaka till denna underbara sommar som vart. Det skulle inte heller vara så tokigt med en helt ny sommar heller, men en hel del massa roliga saker att se fram emot. Just nu vet jag ingen men det blir säkert bra.





Fick mig en tankeställare när jag gick hem igår..
jag var alldeles för trött för att gå och huvudet kändes bara tugnt, magen kurrade och
ingenting ville som jag.

Men tänk om man kunde få komma hem och maten stod på bordet och det bara var att sätta sig och äta,
tänk om man kunde få vara den där gnälliga tonårs-dottern man aldrig varit..
Tänk att få slippa veta att man måste hem och städa..
Tänk vad hade jag varit då?
Ingenting av det jag är nu i allafall, så mycket är sant..

För maten kommer aldrig att stå på bordet om jag inte själv ställt den där..
Gnällt har jag aldrig gjort fast jag nog egentligen skulle ha behövt göra det.
Städa gör man väl ändå, men jag tror jag skulle behöva sluta med det för ett tag.

Nej, jag insåg en hel del igår, bara på att gå 1,2 km eller något som det är hem.
Ett körkort borde jag skaffa så att jag slutar snåla på andra,
eller/och ta en lägenhet närmre skolan.
Och jag vill alltid ha det som jag har haft denna vecka..

Det finns ingenting bättre än att somna och vakna upp bredvid den man tycker bäst om.
Vissa delar behövs i mitt liv och det finns det inga tvivel om.
Det jag har upplevt under denna sommaren och hösten trodde jag aldrig att jag var värd.
Livet är och kommer alltid att vara underbart, sålänge jag får vara tillsammans med dig, Marcus.

Någonting i mitt huvud säger bara Gå hem och lägg dig igen.

Nathalie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback