Tjejsnack V.45

Halloween / Alla Helgona

- Har du vart på någon Halloweenfest i år?
Vart och vart, nja.. Skulle väl mer vilja säga det att jag har kollat på en halloweenfest i år.
Jag och
Emelie var väl kanske lite snåla och hängde utanför istället.
Men vi såg ett och annat spännande.

- Ditt bästa tips för en lyckad Halloweenfest?
Hmm, jag vet inte, är nog inte så bra på det där, men en maskerad går alltid hem, och sen en dekorativ utsmyckning av lokalen gör det hela ännu lite bättre. Jag skulle också tipsa om massor med rykande båler och läskiga saker att äta också. Kanske låter lite för barnsligt, så en barnmaskerad är väl det jag är inriktad på. Men varför inte ta tag i saken och göra en maskerad för vännerna också, det kan vara gammal som ung. Jag tror att det skulle vara kanonroligt.

- Det bästa du har klätt ut dig till?
Jag har väl dock inte vart på så många sådär grejer, gick en bus eller godisrunda när jag var yngre och var då en häxa. Men jag måste nog säga att maskeraden Tilda hade i ettan, när jag var Ängel var nog den bästa utklädnanden. Kanske också den enda på senare år.

- Har du sett något spöke någon gång?
Ett spöke? Nej, det kan jag inte komma ihåg att jag har, fast...
Vita frun på Vibyholms slott.. Iof såg jag aldrig henne, men det var lite ruskigt ändå.
Haha, det var en rolig kväll vi hade då.

- Har du besökt någon grav i helgen?
Jajamen, det har jag faktiskt gjort. Först och främst var det farmors grav, sen var vi också på "morbors" grav. Var också och kikade runt på den nya minneslunden, det var faktiskt riktigt fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback