Det heter torsdag va?

vilken dag det har vart idag.

vakna sju för att sätta sig i bilen och åka raka vägen till Hälleforsnäs och hämta 35 säckar med 16Kg pellets. Älskar Pelle för att det är hundra gånger billigare.. men det är ett helvete att bära de där säckarna.
Nej, pelle är bra.
Kommer hem och lastar ur och drar på sig ett par halv-vettiga kläder för att sedan styra min kos mot Emelie. Där beslutas det att badrummet en gång för alla ska byta färg. Och så blev det.

Kilar iväg till färgaffärn och köper lite färg och tillbehör.
Kommer hem och river ut hela skiten som finns där, inklusive den fula stången till duschdrapperiet.
Gör rent och spacklar och inser att fan, vi måste nog köpa en ny stång.
Drar en härlig buffé på Thai, raggar upp en bil och gör oss klara för en resa till Katrineholm.

Hittar en hel del bra saker och David gjorde ett par klipp vill jag lova.
Så när vi bestämt oss för att vara klara där var det bara att fara hemmåt, till badrummet.
Sen blev det mat och efter det ett telefonsamtal om att flyttstädningen bara hade blivit rena fönster och toaletter. Därför far jag, Emelie och David iväg för att agera städfirma.
Och det går undan fast ändå inte. Irritation från alla håll och kanter.
Men tillslut är det klart.

Klockan är vid det här laget för mycket egentlien för att min späda kropp skulle klara av mycket mer.
Men tillbaka till badrummet där vi anser att färgen är nu övermålningsbar.
Så nu skulle det målas igen och fan vad bra det blev.

En match på GC och skruva ihop en skohylla hanns också med för min del.
Det hela slutade med att jag ställde mig och diskade eftersom att det var på tok för mycket disk för kvällen. Andersson ställer alltid upp. Det vet du!

Dags att ta hojjen hem.
Och utanför porten blir det nu en fråga om liv och död.
Jag hörde ett konstigt ljud ungefär som om någon hoppade runt i en container.
Detta resulterade i att jag tog en sväng över stan, dels för att jag inte pallade himlabacken och dels för ljudet skull.

Men när jag kommit lite längre inser jag att ljuder kommer ifrån GB någonstans.
Har de börjat med ilegala flyktingar eller har de köpt en gorilla som vaknat till?
Svaret vet inte jag, men nog fan var det lite pirrigt att cykla hem.

nu har jag fått flåset ur halsen och ska snart ta av mig de äckliga kläderna och gå till sängen.
Det finns inte ord för hur underbart det ska bli.
Mitt huvud är inte på topp just nu, men det gick att skriva.

Så, Gonatt allesammans och vi ses imorn!

Over and out.

Nathalie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback