Kära barn..

Kärt barn har många namn,
detta betyder att jag måste vara ett kärt barn.

låg och funderade på vad jag har kallats genom tiderna...
detta kom jag fram till..

Pixie
Fråga mig inte varför, men det var nog för att jag var liten och "röd"hårig..

Natlie
Min underbara lilla kusin kunde inte uttala mitt namn rätt,
men det där håller i sig än idag...

Natta/Natha
Jadu, jag vet inte, har aldrig riktigt gillar det där,
men jag gillar det med th bättre tror jag..
för det betyder i alla fall någonting mer än det andra..

Nuttis/Nuttetutte/Turbotutten
Jadu, allas vår underbara lilla krabat Tina.
Hon har så mycket i sitt söta huvud..
Men hon kan komma på det mest konstiga men det är ändå bra..
Måste nästan säga att jag gillar alla namnen ganska bra..
det kommer ju ändå från Tina, så då kan det ju inte vara dåligt..


En liten utmaning till resten av alla bloggare,
Emelie, Tilda, Elin, Sebbe och självklart alla andra som känner sig manade..
Kolla upp era smeknamn och skriv upp de...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback