Valborg, Jag ska cykla in till Flen

Ett lyckat valborg som kommer stanna i mitt huvud en lång tid framöver..

För det första kom jag hem från Etuna, slängde mig i duschen, på med kläder och packa drickat lite snyggt..
Sen var det bara iväg till Emelie och Petras lägenhet..

Väl där kunde jag andas ut och tog och hjälpte till med diverse saker som jag alltid har en tendens att göra när jag är där och jag tror att hjälpen är uppskattad också..
Sen blev det en trerätters middag som bestod av:
- Honungsmelon med jägarskinka.
- Smördegsinbakad Fläskfilé med passerad potatis och sås.
- Inlagda päronhalvor med smält after eight.

Kan förstå att ni som läser sitter och önskar att ni fick vara med.
Kanske ska säga att det var Jag, Emelie, Petra, Jimma, Elin, David, Josefina och Appel som kalasade på maten.

Efter maten blev det drinkar som gällde..
Petra och Elin ställde sig och slängde ihop en Strawberry Någonting (men den kan också kallas Jordgubbsmargarithas). Gott var det i alla fall.
Efter allt för många glas fixades det med en P2 som verkligen ställde till det i huvudet.
Då hade också Karita, Johan och Mauritz kommit, som förövrigt jaa.. vi struntar i det..
Efter en P2 kändes det verkligen att jag levde.. Men igång med en till och festen var inte slut.
Trots att klockan slog mer än tolv så kändes det som om natten var ung.
Så kom Tilda, Kvarna, Josefin och Sebbe en stund.. Och Carro.. Och sen kom Johansson, Holegård och Ledenvik också en stund..

Men vid tvåsnåret när jag insåg att jag skulle kunna ta mig hem också, började jag diska för att lätta lite på mitt drickande.. Och om disken blev fin vet jag inte, men jag hoppas på det, jag slet som ett djur.. Eller inte..

Efter disken och ihopplocket så bar det hemmåt. - På en cykel.
Cyklade dock inte hela vägen och var påväg att hamna i diket ett par gånger..
men hem kom jag och hörde massor med röster i källaren..
Klockan var väl tre tror jag.. där sitter bror och gänget så jag slår mig ner och blir kvar i en och en halv timme som egentligen bara bestod av mobbing och skratt.


Nej, detta var ett kanonbra valborg.

Frågan är vad som hade hänt om jag inte hade vart i stan..
Hade jag haft lika kul?

Nej, jag vet inte..
men trots att jag la huvudet på kudden halv fem känner jag att det är bra gjort av mig att vara vaken klockan elva.. Det är verkligen en bragd till mig.
Nu ska jag ha något i magen..


Nathalie ♥
Inte riktigt nykter än

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback