Söndag - GO Irish!

Igår va det Football som gällde hela dagen..
Och kul var det, riktigt kul.

Började dagen med att vakna runt sex, karavanen skulle avgå runt sju så det var upp och hoppa i gryningen.
Vi kom dock inte iväg förrän närmare åtta och iväg till Baltimore bar det.
Halvdant väder och prognosen skulle vara regn och åksa hela dagen.
Kul jul, men vi, i alla fall jag, var taggade till tusen.
Första ölen öppnades runt halv åtta eller något och sedan var vi igång..
Bortåt lunch fick jag skärpa mig. haha..
Tailgaten inkluderade hur mycket mat och folk som helst, dock hade regnet skrämt bort många av fansen, men vi hade kul ändå.
Matchen började tolv så vi knallade bort till arenan och kom in ganska snabbt och hittade våra platser efter mycket om och men. Och matchen var i full gång, med strålande solsken och det var kanon.
Fram tills sista quarten, då det började ösregna och vi gick därifrån.
Och efter vi hade gått var finalen och det var då all dramatik hände, vilket vi hörde från radion i bilen.
Men vi vann matchen och det var bra. Förra året var första året Navyn slagit Notre Dame på drygt 80 år eller något sånt så nu är vi tillbaka.
Hade en riktigt rolig dag, mycket nytt trevligt folk, alkohol (haha) och bara att vara där är riktigt coolt.
Hade dock velat ha en fotboll från matchen, ett bra foto taget på arenan och lite små grejer sådär..
Och självklart hade det var kanon om det inte regnat, men jag hade hur kul som helst.
Något jag inte gärna skulle byta mot någonting.

Dyngsura åkte vi hem och var väl hemma runt sexsnåret och det vankades pizza här. Mums!
(att uppdatera bilder här är så jobbigt, så jag får be er spana in min Bilddagbok istället. Klicka HÄR! för att komma dit. Bilderna finns på 15 nov.)

Idag har det var lugnt, hade gäster från Chicago som åkte hem för någon timme sedan och jag har vart och shoppat... Igen.. Fan jag måste skärpa mig..
Blev en väska och lite julklappar.. Ja, jag kanske är tidig, men det är lika bra..
Veckan blir lugn, ska på ett sådant därnt hemskt möte på torsdag och jag har ingen större lust med det..
på torsdag kommer även mormor och hälsar på och ska vara barnvakt fre. lördag och jag ska jobba söndag.
Kommer bli bra..

Nu ska jag hitta på något annat..

Gonatt allihopa!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0