There she was..

Kollade in svt.se förut och debatt ifrån torsdagen..
blev intresserad efter att ha läst på evelinas blogg att det kanske skulle vara hon som satt där.
Arg blev jag, eller jaa. Irriterad i alla fall..
Den där blondinbella, snacka om att säga emot sig själv ett par gånger, det tyckte jag dock att nästan alla gjorde genom hela programmet. Det handlade först om ungas alkoholkonsumtion och debatten sög verkligen, den kom ingen vart..
Sedan pratade de om plitiskt våld, ojoj, där blev jag irriterad, men egentligen är sverige lite motsägelsefullt..
För att visst, man har en yttrandefrihet i det här landet, man har också rätten att demonstrera (jag är inte helt ute och cyklar va?) och om man slår dessa två samman slår de ut varann eftersom att demonstranterna vill inte att typ SD ska få göra sina röster hörda, vilket de har rätt till..
Nej, jag blir bara trött på dem..

Och igår kväll hade jag halvsvårt att sova, så boken åkte fram..
Och det gick inte lättare att sova..
Så irriterad och förbannad tror jag inte jag har blivit någon gång när jag har läst en bok.
"pappa utan barn" heter den och jaa, jag måste läsa klart den, men man blir lika förbannad varje gång man öppnar bokj*veln. Hoppas att det är ett bra slut, annars blir jag tokig!

En bra bok däremot är "nästa sak på min lista" en enkel bok som man vill läsa vidare i på en gång.
"när livet stannar" av malin säfström är också bra, handlar om malin som förlorade sin familj så när på sin son och sin bästa vän och hennes familj i tsunamin..

Kollade in "don't mess with the Zohan" igår..
Måste väl säga att den var halvbra.. Inte kanonbra som jag hade hoppats på..
Men jag tyckte att det var kul att de körde i alla fall en Infected låt..
Men en underhållande film för kvällen helt enkelt..

Idag har det inte hänt så mycket..
Snart kommer det folk...
Sedan blir det chill..
Imorn är jag ledig för att det är "Columbus day" här..
Av någon anledning så firar de det.. Som Kate sa, "han upptäckte ju inte riktigt Amerika"..
Så jaa.. Ska istället jobba fredag kväll och det kan jag väl gå med på..

Funderar på att dra på mig spenderar byxorna till nästa helg och shoppa loss lite..
Har hittat ett par adidas skor som jag ska köpa, ett par ljusa jeans som jag också ska köpa, två tre tröjor som jag är sugen på och en riktigt fräsch frippe måste fixas till..
Så vi får väl se vad som händer..

Långt inlägg blir det, trots att det inte riktigt var meningen..
Men jaa, inget intressant har hänt idag annars.

Vi ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0