Fredag - älskade fredag

Ibland undrar jag varför jag inte har något körkort.
Det är attans vad illa det kan vara ibland..
Men positivt är att OM jag hade haft det hade jag inte haft bil.
Så det hade vart lika illa i alla fall..
Men om jag nu hade haft båda så skulle jag kunna gått på Lucia fest i Hollywood ikväll.
Vill verkligen det supermycket och läste precis att Hanna inte hade någon att gå med som var över 21 så det hade vart mig i så fall. Sorry..
För fattig för att punga en massa på taxi och tunnelbanan i den här JÄVLA stan går bara till midnatt för att alla är så jävla vana vid att åka bil. SLUTA med det och tänk på oss som VILL (läs måste) åka kollektivtrafik.
Hur som helst hade jag haft en ursnygg outfit för kvällen om jag hade åkt.

Så nu är veckan slut.
Skönt. Hemsk dag idag dock.
Mitt matintag har sugit och det har väl gjort att dagen sög ganska hårt också.
Alex har haft ont i munnen pga tänderna som snart ska ploppa upp och har därmed inte vart så sugen på att sova.
Efter mycket om och med däckade vi båda två i soffan imorse (DÅLIG VANA, måste sluta upp med det) och sedan sov vi dryga timmen. Så var det dags för mat för hans del och så var han trött igen. Försökte sträcka ut det och lyckades underhålla honom en halvtimme tills det var matdags igen och sedan däckade han 45 min, lyckades få honom att somna om och sedan var han uppe igen efter en kvart eller något. Tror ni jag var glad då?
Vid den tiden hade jag inte ätit någon lunch heller. Så jag spenderade eftermiddagen med att försöka få honom att sova för att Shira skulle ta honom på julfest på sin skola, eftersom att jag inte får jobba mer ett visst antal timmar per dag.

När hon kommit hem och hämtat honom packade jag snabbt ihop mig själv och småsprang till busssen.
Åkte till Burbank för att spana på julklappar till Frida och lyckades faktiskt komma hem med något också.
En liten sak till mig själv och födelsedagspresent till mamma och Fridas julklappar.
Lyckat! Hade hoppats på en bio men det var för knappt om tid för det så det tar jag söndag om någon vill med.

Såg också grabben i Hells Kitchen (tror jag) som stod och intervjuade folk på gatan.
Lite coolt.
Och när jag åt min lunch/middag (jag vet, jag är hemsk men har inte vart på mat-humör idag) så satt en kille bredvid mig och jag tror att han bad bordsbön när han var klar med maten. Jisses säger jag bara.

Belönade mig själv med en karamell-äppel-te. Mums. Det var som att dricka äppelpaj, riktigt mumsigt med andra ord.
Kom hem för dryga timmen sedan och har sedan dess kollat in finalen på idol.
Vet inte vad jag ska tycka. Eftersom att jag inte sett något av det innan och inte tänker kolla på något heller så var de väl duktiga pojkarna.. Men kom att tänka på en sak. Har det någonsin stått mellan en kille och en tjej i någon idol final?
Gillade dock Calles röst bättre till vinnarlåten, men han var ju helt bakom flötet under det uppträdandet så jag tror det var bra att Erik vann ändå. Han har dessutom bättre lungkapacitet än Calle. haha..
Kanske borde ta och spana in julkalendern också.
Lyckades inte få igång den häromdagen.

Nu är mitt huvud riktigt trött.
Så jag ska nog säga adjö.
jaa, det gör jag;

Adjö!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Förra året stod de ju mellan Alice & Kevin :)



Puss!

2009-12-12 @ 15:05:33
URL: http://makelife.blogg.se/
Postat av: Johanna

2005 stod det mellan Agnes och Sebastian så två år har det vart mellan kille och tjej

2009-12-13 @ 00:48:20
URL: http://greendove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0