Tisdag

Hemma igen.

Vilken dag det har vart.
Vi åkte iväg strax efter elva för att jag lite snabbt skulle in på DMV (am. vägverket) för att styra upp ett id-kort. Det gick sådär, för att deras datorer slutade funka. Så killen bakom disken sa, kom tillbaka senare.
Så iväg åkte vi för att titta på farmors hästar hon både äger och några tar hon bara hand om.
Vissa sötare än de andra måste jag erkänna.
Så åkte vi iväg och käkade lunch. Tur att jag hade Gary med mig.
Sedan åkte vi tillbaka och jag sprang in igen.
Denna gången blev det trubbel igen.
Tydligen matchade mitt för- och efternamn och födelsedatum med någon Josephine i San Fransisco som fått sitt körkort indraget så de började fråga mig om jag någsin hade bott någon annan stans i CA, eller åkt fast eller något. Och frågorna kom fler än en gång.
Så fick jag vänta en stund för att de skulle utreda mig och den andra bruden.
De skulle tydligen ringa mig i nästa vecka för att de vill träffa mig personligen. Det roliga är att de inte har mitt nummer men jag fick ett nummer jag ska ringa och kolla upp det där.
Men innan jag fick reda på varför de skulle kolla upp blev jag skitskraj.
Att beblanda sig med poliser som au pair är verkligen ingen hit. haha.

Nu är veckan igång igen.
Snorig och hostig är jag fortfarande, men det är mycket bättre än förut.
Frida kommer i helgen och vi ska ha myskalas på bio. Jag längtar.

Ehum..
Inget mer hade jag väl att säga, så..

Adjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0