Tisdag

Okej, nu tar vi det här igen, fast på svenska..

Fredag morgon packades bilen för att åka iväg till Buffalo.
Lämnade huset vid halv nio och åkte in till Kates kontor för att hon skulle säga hejdå till alla.
Lämnade DC vid tio och efter mindre än 20 minuter låg jag som en död sill i framsätet och sov.
Galet att jag inte kan hålla mig vaken. hahaa..

Fyra och en halv timme senare blev det en mellanlandning i Pittsburgh hos kusinerna för lunch och påhälsning.
Sedan var det dags att dra iväg igen och nu hade vi bara en tre timmar resa till Buffalo.
Och i bilen dit fick jag ett erbjudande om att hänga med Kates lillebror Tommy ut, men som kate sa så hade vi identifikations problem. Men det gjorde mig inget.. Men jag har nog aldrig längtat så efter att ta en öl måste jag säga..
Men utan öl blev jag inte.. Fick en av Papa nästan så fort vi kom in.

Fredagen var nu borta och det var dags att hoppa i säng..
Jag fick en hel källare för mig själv, med en stor TV, köksdel och hela faderullan.
Kändes dock lite konstigt eftersom Tommy låg i typ pannrummet eller något..
Stackarn, men han hade en bättre säng än mig, så det kanske blev jämnt ändå..

Lördagen gjorde vi inte så mycket, åkte in till en stor galleria och kikade runt, gick i kyrkan och lunchade på Ted's..
Ett varmkorvställe där de grillade korven på kolgrillar och det var faktikst riktigt gott, vad det nu är som kunde ha gjort en grillad korv extra god. Efter middagen satt vi säkert ett par timmar extra och pratade om alla möjliga roliga händelser som har tagit plats i familjen med alla sex barn. Mycket saker var riktigt roligt..
Jag kollade på W. innan jag somnade, var väl inte sådär superbra. Den var intressant, men inte asbra..
Men absolut värd att se på.. Dock kanske med text så man hänger med bättre.. haha..

Söndagen kom och det var dags för min lilla utflykt till Niagafallen.
Så himla taggad var jag inte för att K och R inte var så himla på verkade det som..
Vi skulle åka över till den Kanadensiska sidan för att man ser mycket bättre och mer på den sidan så i tullen frågade en sur kille vart vi kom från, var vi bodde, om vi hade vapen, om det var ett barn i barnstolen plus en massa dumma frågor om Kate och Ryan och militär och grejer..
När vi sedan kom över var det inte riktigt som jag hade trott måste jag säga..
Jag trodde inte att det skulle vara så himla mycket civilisation omkring..
Jag trodde mest att det låg typ mitt ute i ingenstans..
Där hade jag fel måste jag säga..

Men det var ganska coolt ändå..
Riktigt mäktigt och väldigt skumt att så mycket vatten kan vara så himla "powerful" (nu sviker svenskan)..
Men det var roligt.. Ska absolut åka tillbaka när det blir varmt för att se det igen och åka båten under fallen.
Kanske skulle ta med mig Frida då. Får se vad som händer..

Söndagen gick och vi kollade på "The secret life of bee's" fan vad bra den var..
Rekommenderas verkligen!

Måndagen kom och det var dags för hemfärd..
Jag, Ryan och Tommy som skulle till DC packade oss in i bilen och satt i hela 8-9 timmar eller något..
Med några tankstopp, kisstopp och lunch, men ändå..
Det var en lång resa och jag sov inte någon gång förrän vi kom till DC, det är fan bra gjort av mig..

Idag är jag ledig och ända fram till Fredag..
För att Torsdag eftermiddag flyger Kate och Madeline hem från Buffalo så nu har jag ett helt hus för själv och jag har inte den blekaste aning om vad jag ska göra..
Funderar på att åka in till DC och spana in monumenten lite..
Det är i alla fall fint väder, dock inte så varmt, men det kan vara mysigt att knalla omkring där nere..

Bilder från fallen ligger uppe nu;
http://nuttis.bilddagboken.se


Ska kila.
Adjö!

Kommentarer
Postat av: Frida

Yes, bring me bring me, mohaha ;D

It's bad that you're not on msn, I'm going to Dupont Circle tonight with Amanda to check out an englich course, or something like that!

I'm wanna be off to friday too :O I'm jellous (spells?) ;)

2009-02-17 @ 21:39:38
URL: http://nannafrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0