Fredag - Party like a rockstar

Så har en dag till passerat..
eller nästan i alla fall.
Fredag idag och det är partaj ikväll som gäller, är väl inte riktigt så taggad som jag var för några veckor sedan när det stog klart att vi skulle dit, Frida och jag.

Dagen idag har vart sådär..
Det är dagar som denna man önskar att man hade större barn som man kan underhålla mer än man kan med nio månader bebis..
Vi har nämligen inte vart riktigt bra kompisar idag..
För trötthet och gnäll är ingenting vi vill ha, men vi får på köpet skulle jag tro.
Men nu ligger hon och snusar och jag hoppas att det varar mer än fem minuter till..
Det har snart gått en timme och jag håller tummarna för en till..

Annars är det lugnt..
Insåg idag att Marie har lagt ut mig på skolans hemsida, den hittar du HÄR!
Riktigt roligt faktiskt..

Nej, nu kanske jag borde ta och styra upp resten i mitt badrum som jag städade halvdant under hennes första tupplur i morse.

Vi ses!



Uppdatering 2,5h senare

Jajamen, hon sov i alla fall en och halv timme vilket jag jublar åt, då hennes sovtid är min egentid..
Men som jag skrev tidigare så, jaa.. Vi har inte riktigt var vänner idag..
Hon valde att bara sova 45 första gången vilket gör henne grinig för resten av dagen..
Till råga på det så tittar hon på mig och snyftar till lite i hopp om att jag ska lyfta upp henne och tycka synd om henne..
Men det går inte med mig, jag är inte mamsen som inte pallar att höra någon gråta..
Jag vet att hon bara är bebis, men någonstans ska man väl lära sig att sätta gränser?

Råkade ge henne en räjäl blå bula i pannan idag och ett bett i tungan..
Hon ramlade, detaljerna sparar jag till mig själv..
Men kommentarerna från mamma och pappa blev;
så går det ibland, du får ta det lite lugnt..
och de svaren gillar vi..

Nu är det social-tid och sedan en dusch i mitt nyrengorda badrum..
Sedan kommer Frida och nu börjar jag bli taggad igen..

Hörs på söndag med uppdateringar från helgen.
Vi ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0