Tisdag - Inauguration of the 44th president Barack Obama

Det är ta mig fan galet att jag idag har vart med och gjort historia..

Började igår med att jag vid sjutiden åkte in till DC och Capitol Hill för att sova hos Kates bror John.
Nyckeln jag fått funkade inte så jag letade upp ett donken och knallade dit..
När vi möttes hemma hos honom igen sa hans flickvän Meghan "det var vågat, man måste ju ha pistol om man ska gå ner den vägen", inte behövde jag någon pistol.. Jag var hel och oskadd.. haha..
Meghan sa också att hon hade en stå biljett till mig men om vi hade tur kunde jag få en sitt biljett...

Somnade ganska sent på soffan och vaknade vid kvart över sju imorse av att John väckte mig och sa att Meghan snart skulle kila och jag skulle följa med henne.
Vi mötte upp henneas jobbarkompis och hans supersöta fru och knallade ner mot The Capitol och skulle kolla in The Inauguration.
Väl där var hur mycket kö som helst, säkert 2, 3 kilometer, så det var bara att ställa sig i kö och vara glad..
Efter dryga en och en halv timme började det bli lite kallt för mina fötter kände ingenting..
(det var typ -10c och jag gick i jumpadojjor, ingen som helst koll på att det skulle vara as kallt)
Och så mötte vi en annan kompis till Meghan som hade tur att vi hade en till biljett till henne och snäll som hon var så gav hon bort sin stå biljett till en annan själ.
Men det gick bra och in kom vi.. Fick riktigt bra platser ungefär 500 meter framför The Capitol..
Så var det bara till att vänta..
Klockan gick och det kom mer och mer folk..
Tillslut blev klockan tillräckligt mycket för att man fick vända sig om och spana in ett par limosiner som kom glidandes.. Barack Obama var på väg.. Vilket betydde att det snart kunde börja..

Han och vice president Joe Biden lade eden till The Oval Office och han höll sitt första tal som president..
Och allt finns inspelat på min kamera. ha!

Sedan var det dags att gå ut och säga hej då till ex president Gerorge W. Bush och ex first ladyn som sedan kom flygandes över oss i en helikopter.. Riktigt coolt..
Sedan var det dags för att vänta ett par timmar på att paraden skulle börja..
Och eftersom att det var askallt, trots att en vänlig skäl hade gett mig handvärmare att ha i skorna.
Så vi ringde John som kom med sin FBI-jobb-bil och hämtade oss.. Bara för att han skulle kunna hämta oss närmre.. och vi åkte igenom vägspärrar hur lätt som helst.. haha..
Men vi åkte i alla fall hem till honom och åt pizza och firade med lite mimosa (skumpa & juice), sov lite och spanade in paraden på tv. Varmt och skönt helt enkelt..

Sedan var det dags att åka hem, gjorde dock ett stopp och spanade in paraden på riktigt också..
Knappt något folk kvar och det var verkligen skit kallt.. stackarna som fick vara med där..
Hoppas inte att de frös.. haha.. de var förhoppningsvis mer beredda på kylan än mig..

nu har jag väl vart hemma ett par timmar och det känns verkligen sjukt att jag har vart med om det här idag..
synd att jag inte fick tag på min Obama docka idag.
Men det ska fixas.. Vill ha en tröja också..

Nehepp..
Nu är det snart dags för sängen..
så jag ska väl kila..

Adjö!


Jag älskar livet här borta..
God Bless America!

Kommentarer
Postat av: Marie

sjukt mycket folk.....

http://www.boingboing.net/2009/01/20/satellite-image-of-i.html

2009-01-21 @ 14:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0