Torsdag - We love you

Idag är första dagen på i alla fall hela veckan och innan dess mycket länge sedan jag inte sover med henne när hon har sin första "nap" (vet inte hur jag ska översätta det på svenska faktiskt, sova middag, typ.. Men det blir fel i min ordföljd. hah) Men poäng till mig tycker jag faktiskt..

Igår mötte jag Frida för lite mat inne i DC..
regnet öste ner och det är verkligen sant som det är i filmer, regnar det i USA så kan du räkna med att bli nedstänkt av en bil.. Jag var nära igår.. ett X antal gånger.
Men i alla fall, vi åt Kina.. Slår dock inte etuna på långa vägar, men det var helt okej..
Tror att Fridas mat var bättre än min..
(märkte dessutom nyss att min mössa som låg i väskan hela tiden igår luktar kina.. BLÄÄÄÄÄÄ! Det stinker skit!)
När vi ätit färdigt ville vi ha friterad glass (haha) nej, banan och glass förstås men de haade inga efterrätter, vad det nu är för stil.. Så vi försökte hitta något annat ställe med glass och banan (vi var i chinatown) men hittade vi något.. Nej..
Så det blev starbucks..
När vi sitter där, vid fönster knallar två grabbar förbi och börjar vinka till mig..
Jag börjar garva och de kommer till fönstret och vill bjuda oss på öl..
Eftersom att varken jag eller Frida är 21 så kunde vi glömma det på en gång..
Tråkigt, eftersom att den ena var skitsnygg.. haha..
(Kenka, de trodde Frida var gift ;) )
När de insåg att vi inte skulle hänga på gav de slängpussar och sa I love you till mig..
Skulle ha sagt att de skulle ha kommit till Ultra bar eller något när vi ska dit.. Eller i alla fall tagit hans nummer..
Men när vi var klara på starbucks och skulle gå över gatan hänger båda två ut ur fönster på en bil och verkligen gapar LOVE YOU BITCHES! 
Det roliga var att på andra sidan gatan står två poliser och ler och hela situationen var ganslka rolig..
Men fan för usa att de inte har typ 20 års gräns i alla fall.. haha..
En rolig kväll hade vi, Frida och jag!


Snart helg vilket är fantastiskt skönt..
Frida, bio i helgen?
Vi har två premiärer imorn.. haha..
Vi ska spara pengar, men det är okej och slänga ut dem på bio, eller hur? haha

Hon sover nu mitt lilla barn..
Hon har ingen röst kvar för att mamsen har insett att hon inte kan ligga i deras säng för resten av hennes liv så hon får gråta sig till sömns i sin egen för att hon bölar så fort man stoppar ner henne där..
I alla fall på kvällarna.. haha..

Ska väl ta och göra något annat nu..
Packade förresten ihop julen i mitt rum igår..
Känns lite sådär.. Det var mysigt..

Nej..
Nu blir det annat..
Ses och hörs

Adjö!




Uppdatering

Så tur hade jag.. Precis när jag hade klickat på spara knappen på det andra inlägget så vaknade hon efter typ 25 minuter och vägrade somna om.. Härligt.. Så jag har haft en tjurpuppa hela förmiddagen och till på köpet lackade jag ur totalt..
Ville helst lägga barnet någonstans där jag slapp höra hennes gråt och gå därifrån..
Kanske för att jag inte själv sovit en stund..
Så mer minuspoäng till mig.

Läste nyss Fridas blogg och hon påminde mig om en sak..
Igår när vi satt på starbucks innan grabbarna kom så var det en brud som kom gåendes med en korg vagn (hon skjöt den framför sig ska tilläggas).. Typ en ölkärrna fast med en korg ända upp.. Som en "dramaten" i hönsnät typ...
Så precis utanför vårt fönster var det någonting konstigt, tror det var ett hål i gatstenarna, så ramlar först vagnen och efter kommer bruden och trillar platt på magen.. har nog aldrig sett något så roligt i hela mitt liv..
När hon sedan ska resa sig upp snubblar hon till men lyckas hålla sig uppe denna gången..
Självklart fann vi lycka i andras olycka och var tvugna att ha lite skadeglädje..
Men för att det inte skulle synas så mycket vände jag mig om och "rotade" i min väska och Frida drack sin choklad för att minska det självklara faktum att vi asgarvade åt henne..
Stackarn' !

Annars har det vart lugnt idag..
Pratade med min bror nyss också i över en timme..
Det var länge sedan vi verkligen pratade.
Saknar honom.. Kanske inte så konstigt..
Men det känns skumt att verkligen erkänna det..

Hoppas på mat snart..
Min mage kurrar..
och jag hoppas att min matlust har lust (haha) att komma tillbaka..
Känner verkligen inte för någonting..

Nu ska jag kila..

Vi ses..
Adjö!

Kommentarer
Postat av: maurice

Be careful "älskning";-) DC could be a "farligt stad”. Felons could take advantage of you, especially if they see you are not from the area. I wish that I were still in DC; I could be your tourist guide:-) however North Carolina is not that far though. There are great places to see in VA, MD, and West Virginia such as Harpers Ferry for instance.



Maurice.

2009-01-08 @ 22:52:02
Postat av: nathalie

who are you maurice.. msn, facebook something?

2009-01-09 @ 02:09:54
URL: http://dealskardig.blogg.se/
Postat av: Frida

Haha friterad glass ja..

Men ja bio.. Jag är nog på ja :D



Hmm skum kille ;P

2009-01-09 @ 03:35:03
Postat av: maurice

Hi Nathalie,

I am just someone who can speak Swedish, and I tried to be friendlly with a Swedish girl. I thought you could see my email address, and write me few words. Best wishes,

Maurice.

2009-01-09 @ 04:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0