Onsdag - Känns verkligen som måndag idag..

Måste bara börja med att säga en rolig sak;
Ryan hade sagt på sitt jobb idag att jag hade haft en kanonplats igår på "the Inauguration".
Någon hade då kläckt ur sig; "hur kunde det hända, hon är ju inte ens medborgare" sedan hade han vart glad för min skull.. nej, inte är jag medborgare, men nog är jag en del av usa. Eller snarare Usa är en del av mig nu.

En liten notis om dagen bara..
Det har vart bra faktiskt.. Blev nerkissad ett par gånger då vi "luftade" Maddies otroligt hemska blöjexem, men det såg bättre ut när jag satte på en ny blöja igen.. Så då kan det vara värt lite kiss på kläderna. haha..
Annars har det var ganska som vanligt, dock trött som en tok efter en lite udda gårdag och det faktum att det var en fruktansvärt snabb långhelg. Men men...

Nu till saken:
Resten av detta inlägg ska jag ägna åt Frida Westerlund.

Vad har vi att säga om Frida då?
Spanade faktikst in henne första gången på arlanda när hon och hennes pojkvän stod i kö för att checka in hennes väska.. Så när jag också checkat in och vi tänkte ta en liten halv frulle så kommer någon och knackar mig på axeln och säger.. Ska du till USA.. Frida, visste inte vad hon hette då.. Fram tills jag såg listan på klasskompisar i NY..
Hennes mamma hade sagt åt henne att prata med mig (de såg mina bagage-lappar) för liksom jag åkte hon själv och hade dissat folk som skrev mail innan. haha..
Lite läskigt när vi började prata innan vi gick på planet och vi hängde ihop riktigt mycket på skolan.

Det bästa är att vi inte bor mer än 40 minuter ifrån varann.
Tänk om hon hade hamnat på andra sidan landet..
Då hade jag gråtit blod och tyckt synd om mig själv bara för att jag inte skulle ha så himla mycket att göra..
Men nu är hon närma och hon gör mina helger fantastiska.

Det galna är att det imorn (torsdag) är hela fyra månader sedan vi klev av planet på JFK i New York och sedan dess har vi hunnit gjort en resa tillbaka till New York, bakat lussebullar, kollat på ett x antal biofilmer, fördrivit tiden lite här och där och tragiskt nog brännt pengar i samband med det, vi har firat nyår ihop och äventyren är inte slut än..
Vi har åtta månader kvar tillsammans och det ska bara bli ännu bättre än det redan har vart..

Vet egentligen inte mer vad jag ska säga om henne..
Hon är bara ruskigt bra att ha här..
För vi är så lika i grunden ändå..

Nej, Jag är glad att jag har Frida annars skulle jag vara rejält ensam i det här gigantiskt stora landet!


Kommentarer
Postat av: Frida

Men åh :') Så fint! rörd

Jaja till det kan kom "hit" för att skriva: Ja vi måste ses i helgen, hihi, får du ju träffa Emmas föräldrar med ;)

2009-01-22 @ 03:37:56
URL: http://nannafrida.blogg.se/
Postat av: Arandur

Hoppas du får en bra dag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

Följ den gärna med bloglovin och tipsa gärna andra om min fotoblogg.

2009-01-22 @ 03:45:50
URL: http://arandur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0