Tisdag - Grattis mamma!

Okej, en liten uppdatering har väl aldrig setat fel?
Först och främst grattis till mamma som fyller år idag!

Och helgen då?
Fredag hade jag möte, helt okej faktikst.. Dock lite pinsamt för grabben som hade "föredrag" frågade vad jag och Jacob (den svenska killen) skrattade åt.. Men vi skrattade åt Jacobs värdmamma.. inget mer med det..

Lördag blev det sedan att åka hem till Frida och invänta den lilla Baby Noah som kom till världen i torsdags..
Så underbart söt liten klump av kött och blod.
Jag är så avis och vill också ha en sådan liten.
Och bio-sugna som vanligt åkte vi hem till mig..
haha... Först blev det Hotel for dogs och senare eller ungefär fem minuter senare så blev det The Unborn vilket är en skärckis... Jag tyckte att det var riktigt roligt.. Har aldrig sett en skräckis på bio så det var roligt att se folk som verkligen hoppade upp i stolarna när det blev något läskigt...
Innan vi gick på första bion hade vi ungefär en timmes "ledighet" om man säger så, så vi tänkte få i oss lite mat och vad händer då? Vi knallar in på California Tortilla och lyckas få gratis mat.. Härligt..
Gott var det också..
Sedan när första filmen var avklarad sprang jag ner och köpte två nya biljetter, (vi tänkte planka, men om v skulle ha gjort skulle säkert någon komma och kolla om vi hade någon biljett) och frida ställde sig i kö för att köpa popcorn.. Mums..
Sedan var det skräckfilms-tajm..
Helt okej båda filmerna, vet dock inte vilken jag tyckte var bäst.. båda var liksom sådär lagom..

Måste också tillägga att jag och Frida numer inte har några svenska konversationer längre, allt utförs nu på engelska.. Dock bara mellan 9.00am-9.00pm om vi ses, men på msn är det på heltid. haha..
Känns bra ändå.. I början när vi träffades i lördags kändes det skumt, men nu känns det helt normalt, det är ju egentligen det vi är här för att göra, så..

Imorn är det dags för bio igen..
Denna gången är det Brides War som ska ses, med Fridas au pair grupp..
Men först ett stopp på underbara Cosi som har sååå god mat att det finns inte..

Har dock syndat också..
Mina pengar.. Vart tar de vägen? haha
Frida var duktig att redan från början börja spara, men icke sa nicke.
Jag har svårt för det..
men nu är spenderarbyxorna inhängda i garderoben och ska inte plockas fram igen förrän till våren..
Jag har köpt en bikini.. (så snygg, bild kommer när jag fått hem den) och lite sommarkläder..
Eftersom att det kommer bli så hysteriskt varmt här så får man förbereda sig på luftiga kläder. haha..
Men sedan är det stopp..
Behöver verkligen inget mer sådant så att nu får det vara nog.. Så det så!

Igår var det fyra månader hos familjen Meeuf vilket är helt jädra otroligt måste jag säga..
tiden har gått så fort...

Hej och hå, idag har det snöat sedan klockan sju imorse och just för tillfället är det vitt ute..
En ganska härlig känsla, men en månad försent, så vi skulle kunna strunta i det.. Det vore mycket bättre..
Kanske skulle ta en promenix med madeline sedan så vi får lite snöbilder på henne..
Men som sagt får vi se..

Vet inte om jag har något mer åt världen just nu..
Vi hörs!
Bilder finns som vanligt HÄR!


Utsikten från mitt fönster, Taget nyss


Kommentarer
Postat av: Frida

Haha klump av kött och blod ;P

2009-01-27 @ 20:07:40
URL: http://nannafrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0