Söndag - ett halvår i staterna

Så var det söndag igen..
Denna söndagen lite extra och speciell..
Idag har nämligen hela 6 månader gått sedan jag klev på planet på arlanda.
Det känns helt galet att redan halva tiden har gått, men jag kan ju ha hela 15 månader kvar..
Vilket jag tror att det i slutändan kommer att bli.

Helgen har spenderats med Frida.
Gick upp vid sjutiden igår morse för att ta metron in till DC och spana på Kate som skulle springa maraton.
På hela 4.18 klarade hon sitt första och förmodligen sista maratonlopp och jag är impad.
Hon går lite roligt just nu, men jag tror att hon är riktigt nöjd!

Efter det åkte jag hem och sedan kom Frida över efter hennes första engelska lektion.
Så var det dags för mitt möte och vi åkte till Sables hus.
Scones, bullar, kakor och annat gott fanns att äta.
Väl hemma igen var det arbetskväll med Frida som sällskap.
Så vi badade och nattade Maddie och sedan blev det filmtajm.
Kvällen blev lång.. Lampan släcktes inte förrän efter ett..
Vilket är ruskigt sent för oss båda. haha..

Idag söndag har solen lyst och vart varm till och med.
Hela 14 grader tror jag att vi har haft här..
Så jag och frida packade oss ner till bion och kollade in I Love you, Man vilket var en riktigt bra film tycker jag.
Sedan blev det en glass ifrån Cold Stone på en parkbänk i solen.
Så underbart med solen och jag hoppas verkligen att den stannar för gott nu.

Känns läskigt att familjen ska komma..
Vet egentligen inte varför, men det ska bli kul hur som helst..
Dock dyrt, men det får man stå ut med ibland.

Nehepp..
Ett bad för att lugna mitt ben som av någon konstigt anledning ömmar.

Så, vi ses gott folk!

Adjö!

ps. Jag måste bli mycket bättre på att ta med mig kameran och knäppa kort. haha ds.




Måste bara slänga in en uppdatering med mina blöta, rödögda ögon.
Clint Eastwood är verkligen kung på det han gör.
Kollade nyss på Gran Torino vilket var nog den bästa filmen jag har sett på länge.
Gillade den verkligen tok mycket och som ni säkert förstog så bölade jag som en gris i slutet..
Sitter och snyftar fortfarande.
Får ni en chans att se den, så se den!

Gonatt världen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0