Lördag

Blev bio igårkväll..
Med mig själv..
Men det var mysigt.

Först blev det Hannah Montana the Movie.
Okej, kanske för småbarn, men jag gillade den. haha..
Sedan blev det premiären på Ghosts of Girlfriends past, den gillade jag med.
Så hem kom jag väl vid halv tolv tiden.
Inte så pjåkigt. Det enda som känns konstigt är att sitta "själv" på en bio en fredagkväll och skylta med att jag inte har något liv.
Men skit i det.
Jag lär mig massor om mig själv, det är läskigt.
Man känner liksom att man vågar mer och klarar av att göra mer saker nu.
Satt och kollade på en massa bilder från årets estet 3:or och kom att tänka på brors Metal konstert som i sin tur ledde mina tankar till mitt projektarbete som helt gick i stöpet.
Ångrar som fan att jag inte fick något bättre än det jag fick på det.
Jag fick med nöd och näppe ett G på det för att mina lata dagar var framme, men jag hade gärna sett att det stog tre bokstäver där. Hur som helst. Gamla tider.
Det är verkligen galet att det i sommar är två år sedan jag tog studeten och blev "vuxen"..
Snart 21 och mer världsvan än jag någonsin känt mig.
Galet vad tiden går.

Fan jag snackar skit.
Ännu mer skit kan ni få nu;
Jag vill ha en kanonfylla och vara aspackad!
Satt också och spanade på alla valborgsbilder från sverige och känner verkligen hur underbar svenska sommaren är.
Något jag inte kommer att få uppleva här. Men förhoppningsvis resten av mitt liv.
Bara den där grillningen som de flesta verkade ha och sedan bara sitta och dricka och ha trevligt.
Jag saknar spontankvällarna på sveavägen eller egentligen storgatan med god mat, vin och trevligt sällskap.
De kvällarna skulle aldrig ta slut tycker jag.
Saknar också alla dessa små för-förfester till amazon, men piffning och alkohol på dessa ställen.
Man vet inte vad man har tills man har förlorat det.


Jaja, nu har jag vart sentimental ett tag..
Så över till annat.
Har inte så mycket att säga egentligen.
Men i alla fall..

Familjen har dissat mig.
Missade ett samtal från mamma igår.
Men nu vill varken hon eller pappa svara.
Så. Här sitter jag ensam och väntar på regnet. 
För det ska regna idag.
Det struntar jag dock i och tänker ta ballerina för chansen är större till regn imorn.
Ska snart möta Frida.
Så klockan måste ticka lite till innan jag får gå.
Men...

Jaja. Slutbabblat nu.

Adjö!


Uppdatering:


Kvällen är inte ung. Inte nu..
Kvällen är förbi och natten tar över.

Det är roligt egentligen vad ma prioriterar olika här i livet.
har inget direkt exempel, men har klurat på det här ett tag.
man väljer liksom olika vägar.
Kanske så det blir tillslut.
Hur som helst..

Har ätit massor idag.
Först frulle som egentligen inte var så mycket mer än lite flingor och mjölk.
Men sedan mötte jag Frida och vi gick och lunchade på Bertucci's..
Sedan kom jag hem och möttes av en hemgjord pizza vilket resulterade i två slicer/slice:ar (vad det än heter, min svenska suger nuför tiden) och till på köpet gör Kate en paj.
Herre gud.
Min mage är full och min hjärna försöker maniskt att tappa ett par kilo för en återkomst till Sverige utan 20 extra kilo. 
Riktigt så illa är det in än, men man vet aldrig med tiden.

Har i alla fall bestämt att det blir upstate New York som får belöna mig med mina sista credits.
Skulle vara kul att ha en kamera tills dess. Så det blir till att spara, spara, spara...
Håller på just nu, men det är ju födelsedagar hit och dit.
Så om typ två veckor blir det sparlåga på köpandet.
Jag måste försöka. Grejen är i det här landet att du inte behöver köpa så himla mycket för att punga ut lika mycket.
Så jag måste tänka mig för, men jag kommer inte sluta handla för det. haha..

Nej, nu vill jag bara ha sommar och sol så att poolen kan öppna snart.

Skepp och hoj, nu är det dags för sängen!

Jag checkar ut!

Adjö! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0