Söndag

Kom hem för dryga timmen sedan efter ett dygn på äventyr..

Åkte och mötte upp Frida efter lektionen igår..
Det blev lunch, hem till henne och sedan till mig för att sedan åka iväg och kolla på teatern med Göran Gillinger.

Vilken kväll.
Det är synd att han är 36 och har fru och barn och det är synd att varken jag eller Frida är 21.
Efter teatern ville vi knäppa lite kort med karln för att bevisa att vi träffat honom.
Sagt och gjort.
Han ville dock ta bort sminket först så vi fick en före bild.
Sedan väntade vi medan han rev scenen samtidigt som han pratade med oss..
Och sedan kom  han och så tog vi mer kort.
Han frågade om vi skulle med ut på ett glas, men vi fick blygsamt tacka nej och han frågade varför..
Minderåriga.
Hans svar blev; Just ja, det är ju 21 i det här dumma landet.
Vilket betyder att han ville ha just oss med ut på krogen.
Helvete att vi inte var 21.
Istället följde vi med honom och tog ut pengar och sedan följde honom till baren där hans polare väntade..
Herre jösses!






Fler bilder finns på:
http://nuttis.bilddagboken.se


Det var den bra delen av kvällen.
Blev ju sedan iväg-lurad (ska jag erkänna) på fest.
Någonstans i ingenstans satt Frida och jag en halvtimme och väntade på att någon skulle plocka upp oss.
Sista tåget hem skulle gå halv tre så vid kvart i två ringde vi taxi och tog oss lite donken mat i väntan..
Men ingen taxi kom.
Klockan tickade sakta men säkert över halv tre och vi var strandsatta.
Helvete x 1000!

Nu var bara problemet vart vi skulle spendera natten.
En McDonalds parkering var det egentligen enda alternativet.
sedan någon gång vid halv fyra kom en taxi förbi åkande och tog oss till Metron.
Där fick vi äntligen ro i kroppen för att vi visste att vi var närmre ett tåg hem nu än vi var förut.
Så natten spenderades i en trappuppgång till ett parkeringshus med för min del inte mycket sömn alls.
Frida sussade sött ganska länge och framåt morgontimmarna kunde jag också blunda för en stund.
Sju öppnade tåget och vi fick äntligen komma hem..
Däckade dock på tåget och vaknade när han sa; Next stop, Eisenhower Ave.
Vilket var stället där vi skulle av.

Herre gud vilken natt.
Inget jag vill göra om, men en upplevelse.
Kallt var det och trött är jag.
Dock inte så trött som jag borde..

Idag är det mors dag i det här landet.
Så vad som händer vet jag inte.
Fick i alla fall höra att Kate hade fått sig en riktig present genom att Maddie hade haft nattlinne i natt och lyckats tagit av sig blöjan med bajs och kletat in hela sig med det.
Grattis på mors dag säger jag bara!

Frida har nyss åkt hem för att luncha med familjen.
och jag sitter här.
En dusch skulle sitta fint och sedan en film?
låter som en bra idé tycker jag.

Tack och adjö!



Uppdatering:

Måste skryta lite till.
Idag har jag pratat med Göran på facebook's chat typ hela dagen..
Trots att han har jobbat. haha..
Hur svårt ska det vara att vara 21 liksom?
Inte alls svårt.. nej, inte direkt...

Jag mitt klantarsel lyckades ju somna ett par timmar förut på eftermiddagen vilket gör att natten kommer bli ett helvete..
Är fortfarande dåsig, men nej.. Somna gör jag inte än på ett tag.

Herre gud, så är hela maj uppbokad också.
Helt galet.

Nästa helg är det konsert och utgång..
Helgen efter det blir det pool-badning och teatermys med Frida igen.
Sedan är det tack och hej för maj detta året.

Annars händer inte så mycket.
Har lackat ur på internet hela dagen.
Det har hoppat fram och tillbaka och vart allmänt jobbigt.
Det suger verkligen.

Nehepp..
Kanske skulle ta och skriva lite på min uppstats.

Höres!
Adjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0