Onsdag

Det är kallt som attan i rummet, men under täcket börjar det bli behagligt.
Dagen har vart seg. Alex har vägrat sova och det har inte gjort mig på direkt mycket bättre humör.
Men jag överlevde.
Så blev det en dusch och sedan iväg och träffa Garys syster och hennes man. Mina favvisar. De kom precis hem från en två-veckors-kryssning till Hawaii och jag är inte alls avis.
I alla fall så fick jag ett halsband av dem. Sötnosarna.
Så åkte vi och käkade. Mongoliskt. Riktigt mumsigt.
Jag skulle förövrigt kunna leva på vatten kastanj, det är ju så ruskigt gott..

Har också idag blivit förflyttad till en ny Au Pair grupp eftersom att mina värdföräldrar inte gillade den förra. Hon var väl lite egen sådär.. Men jaa.. Så imorn kommer den nya och hälsar på.
Hon verkar bra, när vi pratade idag så sa hon att hon är nästan alltid tillgänglig 24/7 om jag ville henne något och hon har barn dessutom.
Så det blir nog bra.

Julklappas-tankarna börjar smått ta sig och ska nog klickas hem.
Skulle dock vilja iväg någonstans och spana, men eftersom att jag är efterbliven och inte har körkort eller bil för den delen så får jag klicka istället. Men det visar sig.
Är så himla sugen på jul nu.
Blir nog till att snart dra igång musiken och mysa i tankarna av en svensk jul.
Finns inget mer underbart tror jag. Det är verkligen något jag saknar.

Nu tog det slut på tankar i mitt huvud och eftersom att jag inte fick någon nap imorse så är jag riktigt trött just nu.
Så det kanske vore något att sova.

Adjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0