Torsdag

För dryga timmen sedan var jag glad.
Men sedan kom någon jävla trädgårdsnisse och väckte ungen med sin lövsug.
Jävligt smart!
Vårt lilla barn vägrar nämligen att sova i sin säng. Eller liggandes över huvudtaget, så han sov i 30 minuter och jag trodde jag hade lyckats riktigt bra (Har nämligen listat ut att han vaknar när "speldosan" slutar spela efter typ 20 minuter, så jag satte igång en cd med "sovmusik"). Men när han valde att vakna så gick det inte att lägga ner honom. För så fort han känner att han nuddar madrassen minsta lilla skrynklar ansiktet ihop sig som om han ätit citron och han börjar gny som en hundvalp.
Jippi!!!
Trött är han fortfarande men nu har far hans tagit över.
Jag var som sagt glad. Men nu är jag sur som en treåring.
Det börjar rinna ut, men jag skulle lätt kunna grina lite.
Arg får man ju inte heller bli. Han är ju BARA ett litet äckligt barn.

Hur som helst.
Innan det hade jag en skrattretande situation.
En bajsblöja byttes och jag behövde salva till hans rumpa.
Salvan ligger i köket så jag drar bara en blöja över IFALL det skulle läcka ur honom.
Han klarar hela vägen till köket och när jag ska smörja rumpan blir jag blöt över hela vänstra överarmen och måste sedan hålla för så hela högra underarmen blev också blöt.
Så tittar jag på honom och han ser bara sådär allmänt nöjd ut som barn gör när de nyss har gjort sina behov.
Till på köpet skulle jag precis äta lunch och lyckats smälta ost i halva ungnen.
Men det gick bra tillslut och när jag fått min lunch, han fått sin flaska och somnade gott (innan den jäveln kom) så kunde jag ta en välbehövlig dusch.

Nu sitter jag här.
Kanske inte så kul att höra om bajsblöjor och annat skit.
Men välkommen till min vardag.
På tal om det. Jag har fobi för bröstmjölk sålänge den kommer från andra bröst än mina.
Mamman pumpar och jag tycker det är så äckligt att få hennes mjölk i en flaska som jag sedan ska ge honom. Det är liksom lite grose. Det är meningen att det ska gå direkt till munnen på barnet, inte göra en mellan landning i en flaska. haha.

Nej, nu ska jag svara på lite frågor.

Marie; Det är bilder ifrån hela huset.
Det är riktigt härligt.
Nyrenoverat sedan bara ett par månader tillbaka.
Jag bor i Valley Village. LA är tydligen uppdelat i två delar.
Själva stan delen och sedan the Valley. De skiljs åt av lite berg.
Härfrån mig har jag tio minuter till Hollywood och Beverly Hills och Burbank där alla studios ligger.

Tilda; Jag trodde det skulle vara värre.
Men jag kommer nog aldrig riktigt säga hej då till dem, för vi kommer ses igen.
Det vet jag.


Hade kanske tänkt mig längre svar, men kommer inte på något.
Hur som helst.
Greys ikväll. En räddande ängel.

Nu ska jag styra upp något annat.

Adjöken!



Uppdatering 21.30:

Nu alla vänner får ni hålla tummarna för mig.
Imorn blir det kanske partaj med Shira (min värdmamma). För hennes kompis har firrar någon typ av fest för att samla pengar till hennes kompis som har cancer eller något sånt.
Hur som helst. Meagan Fox ska stå i baren med sin karl för att hans unge går på deras skola.
Googoo dolls spelar på kvällen.
Så snälla! Håll tummarna.
Jag är astaggad på en fylla och med lite kändis folk blir det hela en smula bättre.
Kan ni fatta hur glad jag är att jag är 21? haha.
Superglad!!

Vi får i alla fall se om vi kommer in.
Det är tydligen utsålt, men de tror att 20% av de bjudna inte kommer.
Snacka om kändisdivor. haha. Nej, men i alla fall.
Jag vill in.
Det kan bli en kul kväll!

Nu ska jag kolla klart på kvällens Greys.

Gonatt Kalifornien och God morgon Sverige!

Kommentarer
Postat av: Marie

Tack för svaren...Såg namnet Magnolia Blvd på kartan, och kom att tänka på filmen MAgnolia, som tydligen utspelar sig i området....

(Intresseklubben antecknar)

2009-10-02 @ 20:32:54
URL: http://kaffekopp.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0