I want you to know

Mumsigt med choklad måste jag säga..
Sitter och mumsar på chokladen som fanns på mitt rum när jag kom hit..
Har inte vågat bryta den fina förpackningen, men nu är det gjort..

Dum som jag var tog jag aldrig kort på det..
Skulle jag ju förstås ha gjort..
Får göra en rekonstruktion, ungefär som de gör på efterlyst..
haha..

Ska ta lite bilder på min omgivning också..
Jag lovar..
Det är kul med kort, men jag kan inte få ur den där dumma fula-turist-känslan ur mitt huvud..
Man känner sig så himla töntig och det ska jag säga som har knallat runt på media i tre år och funderar på funderar på att ta en fotoklass bara för att göra något här...

Idag har det gått bra..
Vi hade inte en enda fajt tror jag..
Det är bra för att ha vart en lååång dag idag..

Längtar tills november då det dags för att gå på en riktig amerikansk fotbollsmatch,
då lovar jag att kameran ska vara med..
Jag ska ha hela hejarklacksutrustningen på mig och jag vill ha en sådan där gigantisk hand som de alltid har på filmer.. haha.. Jag har faktiskt sett att de finns i verkligenheten också..
Ska bli riktigt roligt..
Vi ska också ta en lång week-end till New York och kika, till niagarafallet och till den Kanadensiska sidan av fallet också.. Satt och tänkte på det nyss, det här är min andra vecka här och det känns som om jag har vart här en evighet..
Det som grämer mig är att språket inte riktigt har kommit igång..
Det känns som om jag inte har något att säga dem, men det får vi väl ändra på.
När jag är en del av vardagen på riktigt så kommer det säkert mer naturligt än innan..

Hur som helst.
Engelska är ett mycket enkelt språk om man bara bestämmer sig för att det ska vara det..
Har fått mycket beröm för att jag både pratar och skriver bra, något som jag inte riktigt vet om jag kan hålla med om..
Haha..

Imorn blir det till att kila till något kontor och fixa ett kort, (vad jag ska ha det till vet jag inte, men jag tror att det är typ ett ID--kort eller något) och sedan ska vi till banken och jag ska bli ännu mer involverad i bankkrisen. haha..
Mamma undrade hur den märks av här..
Faktiskt så märks det inte mycket..
Visst visar de och pratar de om det typ varje dag på tv, men det är inte många som nämner det om man pratar med någon och det märks inte i affärer.. (vad jag vet)
det kommer nog bli bra..
OCh det där hemska valet sedan..
Det är det enda de visar på tv, och jag menar det verkligen..
Obama hit och McCain dit..
Kate är i alla fall på min sida..


Nej, nu ska jag vara lite social för en stund.
Vi ses!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej ja har dåliga nyheter ja förstrå inte hur ja ska hinan få ihop några pengar till resan till USA. sjuk mkt skatt dras för mig och dessutom så borde ja ha bokat biljett redan annasr kommer den förmodligen att kosta skjortan. Men vi får helt enekelt se kankse hittar ja ett fast jobb och då kankse problemet löser sig. Men just nu KAN ja inte åka. FAN Älskar dig och vill verkligen träffa dig snart saknar dig så himla mkt. Glöm mig aldrig

2008-10-10 @ 22:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0