Måndag - sad day

Så har alltså en hel vecka gått och mycket har då hänt..
Dock väldigt lite internet måste jag säga..

Men som sagt i måndags åkte jag upp till New York för att möta familjen jag inte sett på 6 månader.
Måste erkänna att var lite pirrigt och känslorna var fortfarande dubbla..
VI träffades på Penn Station och gick sedan våra fem kvarter i spöregn till hotellet.
Och spöregn var det i princip hela måndagen då vi mest bara gick omkring och spanade.

Tisdag var det dags för ännu mer promenader.
Åkte upp till Central Park och vi var också nere i söder och spanade på Frihetsgudinnan ifrån Staten Island Färjan.
Så det var mycket att gå och alltid lika mycket att se.

Onsdagen var det dags att spana in allt vi hade tänkt med vårt NYC Pass.
Så det blev Rockefeller Center på morgonen, vidare ner till söder och pir 17 för att kolla in Bodies the Exhibition, vilket var riktigt coolt.. Sedan blev det Madame Tussads och till sist en sväng upp till toppen i Empire State Building för en nattlig vy över New York.

Torsdagen var det dags för hemfärd för min del och en ytterligare resa för de andra, vi åkte tillbaka till DC och vi gjorde väl inte så mycket då, tog en promenad eftersom att det var som en härlig sommarkväll i sverige.

Fredagen blev det till att åka ner till The Mall och spana in lite museeum och staden, vita huset och monumenten.
Så det var en promenad dag det med.

Lördagen åkte vi in till Gerogetown för att spana in det och vi gick också ner till Svenska Amassaden och täffade på Göran Gillinger, den svenska skådisen, och snackade lite med honom. Coolt. Han jobbar tydligen här i Washington.
Sedan gick vi ner på stan och tog tunnelbanan till ställt där det skulle bli fyrverkerier på kvällen för att avsluta Cherry Blossom Festval och så mötte vi upp Frida som dock kom en kvart försent. hihi..
Sedan var det dags att åka hem.

Så var det redan söndag så vi åkte ner till Old Town Alexandria och gick runt, tog en sväng upp till Pentagon City som i princip var igenbommat eftersom att de bara firar påsk på söndagen i det här landet.
Så vi åkte tillbaka till Old Town för lite middag.

Idag har vi mest vaknat och jag har nyss kommit hem efter att ha dumpat familjen på bussen som ska ta dem till New York så att de kommer hem till sverige...

Nu kommer vi liksom till den jobbigare delen, har grinat som en tok sedan jag lämnade dem..
Tårarna rinner fast jag egentligen inte har någon anledning.
Det känns lite jobbigare än när jag åkte ända hemifrån, men det är ju inte på långa vägar jobbigt ändå..
Så jag vet inte..
Kanske behöver jag bara gråta.

Så idag då;
Jag hade hoppats på att kunna åka in och träffa Frida och hennes kusin, men nepp..
Kate ville ha hjälp med Maddie och jag kan ju liksom inte säga nej för att det är det jag är här att göra..
Så kanske en bio till kvällen skulle vara något?

Måste packa och städa upp här också för att imorn bär det av till Boise..
Ska bli kul, men det hade vart skönt att få tänka igenom vad som hänt den senaste veckan innan man gör något nytt.. Men hur som helst..

Ska kanske ta och stoppa i tvätten i tumlaren nu och skicka in lite handdukar.
Så,

Vi hörs senare.. Kanske med lite biler..

Adjö!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0