Fredag - älskade fredag

Vilken underbar dag det har vart idag..
Är dock grymt trött, alltså mer än vanligt.
Har inte fått någon middagslur idag.

Imorse när min sötnos sov fick jag mig en välbehövlig dusch, så har vi promenerat till banken och gett mig pengar. Så har vi ätit, bytt bajsblöjor, sov en snabbis och nu sover min prins igen.
Så nu har jag slängt ihop sakerna i mitt rum så det är snyggt till imorn kväll när Gary ska ha klassfest ifrån femman. 25 år sedan de träffades.
Måste vara riktigt roligt.
Hade vart kul att vara hemma, men jag tror de vill vara lite ifred också.
Jag behöver dessutom min mini-semester hos Frida.
Och hon behöver nog mig också.

Dessutom har det vart 25 grader varmt idag.
Nu blir alla där hemma i sverige avis på mig.
Men det var riktigt skönt måste jag erkänna.
Jag är dock avis på att östkusten och Sverige har snö.
Det passade inte att få en vit jul förra året och när jag åker därifrån, ja men då blir det vitare än vitast.
Det är inte snällt. Hör du det, vem det nu är som styr sånt.

Har klurat på en sak.
Barn undrar ju jultomten hinner att lämna alla julklapparna på samma gång och jag har en teori.
När jag yttrade mig för pappa sa han; du tror ju fortfarande på jultomen.
Någonstans i mig vill jag nog tro att han finns.
Men hur som helst...
Såhär:
Sverige och stora delar av europa firar ju jul den 24:e vilket betyder att tomten var där redan den 23:e. Då sparar han ju in timmar där. Så åker han sedan vidare till USA där de firar den 25:e.
Grejen är ju den att i Sverige kommer ju tomten och ger paketen direkt till barnen, men här borta ser barnen aldrig tomten. Han dumpar bara grejerna under granen, äter sina kakor, dricker upp mjölken och drar (det måste förresten vara därför han är tjock. Har jag aldrig tänkt på förut). Sedan är det ju så att det finns tidszoner och det tjänar han ju också på och sedan är ju inte alla barnen kristna så de har ju ingen tomte. Så han behöver ju inte åka till alla muslimer och judar, buddister mfl. Så helt plöstligt är det tekniskt möjligt att han hinner till alla barnen när han ska.

Blev väldigt rörigt det där, men jaa..

Nu börjar klockan närma sig avgångstid för min del och jag är redo.
Så, jag checkar ut och återkommer förmodligen på tisdag efter helgen och efter Lady Gaga.

Trevlig helg!
Adjö!


Kommentarer
Postat av: Emelie

ringer dig på julafton som vanligt, Fan va jävligt det börjar bli att inte ses...

2009-12-22 @ 19:05:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0