Onsdag - Thanksgiving eve

Åh herre jisses!

En liten irritation har uppkommit i mitt huvud..
Gary gav mig ledigt hela dagen i morgon vilket jag verkligen uppskattar, (men ska ju jobba när vi är i vegas dock) men så säger Shira; Jag som hade planerat att räcka över honom och gå och sova igen.
Seriöst. Den där idioten (ursäkta språket) är så jävla lat och tar varje chans hon får till att sova.
Jag hade inte brytt mig om att jobba om hon faktiskt hade något att göra på sin lediga dag. Men att ta hand om HENNES barn när hon sover. Det är jag inte med på.
Min andra irritation är att i vegas ska jag bo på ett hotell med kompisarna, (dock olika rum) medans min värdfamilj ska bo på ett lyxigare.
Är det nu jag ska vara tacksam över att jag får åka till Vegas?
I nuläget skulle jag lika gärna kunna vara hemma och få lugn och ro.

Har ju gått och blivit förkyld också.
Inte någe bra nu till helgen.
Det märke de idag när de isåg att jag hade en halstablett..
Seriöst.. Ingen koll?
Nepp, inte där..

Och vilken eftermiddag sedan...
Först åkte vi till farbror (eller jag ska väl säga fru) doktorn på 6 mån kontroll.
Allt var bara bra.
Sedan åkte vi till Babies'R'us för att införskaffa en bebis-present till en kusin och köpa lite saker till Boo.
Seriöst, jag tror aldrig jag har vart så uttråkad i heeeela mitt liv.
De köper nappflaskor fast vi har TUSEN!
Dumt att kolla vad vi har och inte har.
De köper skålar till barnmaten, som vi REDAN HAR!
Mycket enklare att bara ta burken och äta ur tills han blir stor nog för tallrikar och grejer.
Vi stog i säkert en halvtimme och valde vilken paraplyvagn vi skulle ha för att de andra inte får plats om vi ska till vegas. DÅ blir mamma sur för att hon inte kan hänga blöjväskan någon stans men det blev tillslut ett köp.
De vill ju fortfarande ha kvar honom i bilbarnstolen så att man kan lyfta (även fast de gnäller på att det är tugnt) för att de är så jävla bekväma.
Jag övertygade de att de kommer använda paraplyvagnen i samma syfte som de idag använder "snap n go" (en ställning där man bara "klickar" i bilbarnstolen). Så vi kom hem med en vagn.
Det var också en jävla snack om en ny barnstol eftersom att han börjar växa ur den som finns.

Efter det var det en sväng hem till farmor och farfar där jag inte gillar att vara.
De har fyra hundar som är högt och lågt. Gör nödvändigheter inne och det känns mest äckligt att vara där. (tur att de inte kan läsa min blogg eller vet om att den finns) och hon är inte världens snällaste människa heller.. Hon är en falsk liten tant..

Hur som helst är jag nu hemma igen (äntligen) och tackar Gud för blogg.se, vad skulle jag annars göra för att skriva av mig. Frida vill inte svara på msn så...
Jag som hade tänkt att göra massa saker ikväll..
Packningen är så gott som klar och det är bra.

Halsen börjar skava igen och näsan (endast den vänstra) rinner som bara den.
Hade hoppats att min varma choklad skulle göra susen, men inget verkar hjälpa.

Nu blir det film och sedan sängen för att sova bort det värsta av förkylningen om jag har tur.

Adjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0