I Flen kan ingen höra en skrika..

Idag har jag vart driftig..
Har länge irriterat mig på att det aldrig städas i det här huset och när det väl görs det så görs det av ett städteam som städar hälften av det man vill ha städat..
Så imorse fick jag sovmorgon till 8. Sedan började det sopas (vi har klinker på hela golvet) och sedan våttorkades det. Så mycket äckliga pölar av diverse vätska försvann. Någon stans där emellan lyckades jag tvätta min och Alex tvätt och dammsuga i våra rum. Jag hann också med att leka och mata honom också.. Någon stans på vägen..
Men se så underbart det är här nu..
Torkade till och med några skåpsluckor i köket som var rent utav asäckliga.

Nu har jag precis kommit hem ifrån min klass och det är skönt.
Fick gå tidigare bara för att jag är ett sånt exemplariskt barn och därför sitter jag nu här..
Frulle åt jag kvart i två idag.. och det fick bli en yoghurt.
Middag blev två hamburgare och pommes.
Kanske inte rätt sätt att gå ner i vikt, men det funkar och dessutom har jag inte vart hungrig.. Så det så..
Så när jag stod och gjorde maten så kollade jag på svenska tv-programmet Kniven mot strupen där mitt kära Flen var med och skämde ut sig..
Från och med nu ska jag nog säga att jag kommer ifrån stockholm eller något..
Nej, men seriöst.. Nu har de ju verkligen klarlagt att det verkligen inte finns någonting i Flen. Inte ens en kvällsmeny kunde loftet få till.. Dock kan det ju bero på placering av stället.. Så helt skyller jag inte på flens befolkning, men seriöst.. kom igen och skärp er!!!!
Nog för att man blivit bortskämd här borta och kan göra saker till sent sent varje kväll..
Men något borde styras upp där hemma.. Vad som helst.. Bara ett ungdomscafé eller vad som helst.. Något ställe där ungdomar kan hänga istället för att vara ute och supa och slåss och skaffa barn (vilket jag antar att de flesta gör nu förtiden). Det var annat på min tid. Då satt man inne och lekte med något skoj. Idag går man (vad jag vet) till kompisen och spelar dator eller tv-spel. Kul liv folket.
Det där kan säkert göra folk upprörda för att jag klagar på flen, men när man är borta såhär får man perspektiv på grejer och det vet jag att det inte bara är jag som tycker..
Mycket kan sverige göra bättre och andra saker kan amerika se och lära av oss..

Så var det med den saken!!
NU ska jag kolla på mitt underbara Mercy eftersom att jag inte fick någon chans till det tidigare idag.

Adjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0