Tisdag

Idag är det glada spralliga toner som kommer ur mig.

Jag heter Nathalie och är 21 år.
Jag går på en engelska klass med en hög invandrare som inte kan någon engelska.
Jag har bättre uttal än läraren.
Min nya vän heter Nadjeda och är 53 år ifrån Ryssand.
Hon är min bänk-kompis.
Vi pratar ganska mycket.
Tänkte att hon kanske skulle kunna lära mig ryska en vacker dag.
Bara fyra veckor och två dagar kvar.
Så det här kan nog bli bra.
Det är ju trots allt gratis.


Idag har dagen vart bra.
Började bra dessutom.
Älskar att få plocka upp den lille ur sängen, lägga honom på skötbordet och se hur han på ett så underbart sätt sträcker på sig och önskar dagen god morgon.
Och det fick jag göra imorse. Han har vart glad, lite skrikig och bråkig, men vi hade en god förmiddagslur tillsammans och sedan tog mamsen honom iväg på lunch och jag hade en ledig eftermiddag.
Tog mig tid att prata med Pappa och sedan sprang jag iväg till posten (fortfarande inget paket) och så tog jag bussen för hela 25 cent och lämnade in en klänning till skräddaren.
Så blev det lunch på Panera Bread och sedan hemgång.

Klänningen ska jag hämta i helgen och hade då också tänkt att styra upp en klippning och kanske en manikyr. Pedikyr skulle också vara något må jag säga.
En riktigt uppfräshning med andra ord. Det kan jag behöva.

Nu ska jag spana in Secret Life som började igår.
Som jag har väntat på det.
Så börjar Mercy imorn och jag tror att Greys är på torsdag.
Sedan när blev jag en TV-nörd?
Borde kolla biggest looser också. Det är intressant den här säsongen tydligen.

Jaja..
Förresten.
Dagens låt är underbara New York med Melissa Horn.

Adjö!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Har jag sagt att jag satt användarman & lösen på bloggen numera? Har totalt glömt bort vilka jag mailade om just lösenordet men vill ju i vilket ha dig som fortsatt läsare där på andra sidan jordklotet.



Puss & kram

2010-01-07 @ 22:32:18
URL: http://makelife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0