Uppmaning - Lista bästa konserterna

Nu har jag antagit Sebbes uppmaning om att lista de bästa konserterna.
Eftersom att jag aldrig har vart och förmodligen aldrig kommer att komma på en festival så har det bara blivit 13 stycken vad jag kommer ihåg. Det kan vara fler, jag vet inte. Men detta är inte i någon speciell ordning, men de bästa är självklart lite högre upp.
Så här kommer det:


Fear Factory – 3 april 2006, Klubben/Fryshuset, Stockholm
Helt underbar kväll, finns inte ord för hur bra den var. Grymt bra musik, kanonbra låtar och bäst var att favoriterna spelades. En bra kväll med min bror.

Freak Kitchen – 27 maj 2004, Mondo, Stockholm
En asbra kväll. Härligt folk, kanonmusik. Trodde inte att jag skulle komma in eftersom det var på en klubb och jag inte vart 18. Men in kom jag och fick en underbar upplevelse.

Lars Winnerbäck – 3 augusti 2006, Gränsö Slott, Västervik
Första och absolut inte sista gången det blev Winnerbäck. Det var en härlig kväll men bra folk och härlig musik. En varm sommarkväll, hur bra kan det inte vara då?
 
Gyllene Tider – 10 augusti 2004, Gränsö Slott Västervik
Hela familjen Andersson. En kanonbra kväll, vilket gjorde saken bättre var att det var min födelsedag. Det är nog den bästa genom tiderna tror jag. Nej, det var en härlig, varm sommar kväll. Värd att minnas. 

Mudvayne – 7 februari 2003, Klubben/Fryshuset, Stockholm
En bra kväll som inte var meningen från början att jag skulle få vara med om. Men så blev det och inte blev det någon besvikelse. Så mycket bra låtar. 

Korn – 26 augusti 2002, Globen, Stockholm
Det var nog den första riktiga konserten jag var på som jag verkligen uppskattade. Asbra förband som jag fortfarande lyssnar flitigt på. Skivan som de gjorde konserten med har inte spelats på länge, men nu blev jag lite sugen på det, snart åker den in i spelarn. 

Melody Club – 19 juni 2005, Sveaparken, Flen
De är grymt bra killar på scenen och har en härlig scennärvaro. Bra musik och en bra kväll på Fest i Flen. 

Red Hot Chili Peppers – 29 mars 2003, Globen, Stockholm
En julklapp som blev kanonbra. Tycker väl inte att de är några höjdare, men det är alltid roligt att kolla på något för omväxlingens skull. 

Kent – 28 maj 2005, Storängsbotten, Stockholm
Vet egentligen inte vad folk tycker är så bra med den konserten. Jag var där för att Kent kommer från Etuna och det vore roligt innan de försvann. Men jag vet inte om de försvunnit än, det skulle de ha gjort 2004. Men det var en härlig kväll med härligt folk. Ingen vidare upplevelse eftersom att Kent inte spelats i min spelare någon gång tror jag. 

The Sounds – 18 juni 2006, Sveaparken, Flen
En härlig kväll med härligt folk. Längst fram med Sebastian. Härligt helt enkelt. Denna dag är värd att minnas för alltid eftersom att jag träffade världens bästa pojkvän då. 

Europe – 16 oktober 2004, Cloettahallen, Linköping
Vad gjorde jag där? Haha, nej, men det var en härlig helg med mycket minnen och en bra konsert. 

Evanescence – 21 oktober 2003, Arenan/Fryshuset, Stockholm
Kanonbra lokal, men konserten var väl ingen större hit. Så jag vet inte, inte fan var det bra om jag får säga så. Men det var en konsert i raden.

Måste väl också erkänna att jag var på Backstreet Boys för typ hundra år sedan. Nej, men 1999 tror jag det var. Kommer inte ihåg så mycket. Men det var nog en bra konsert tyckte jag då. Haha, jaa.. det tillhör mitt förflutna.

Kommentarer
Postat av: Petra

Hehe, Där konserterna spelas på frysen sprang vi som idioter och svettades och var allmänt äckliga 5h i veckan under min korta tid där. Har ruggigt svårt att föreställa mig folkmassa där =)

Postat av: Emelie

Fett bra lista, har dock lite svårt att veta varför inte BSB ligger på sörsta platsen:9 ahha

2006-12-10 @ 23:18:54
URL: http://negern.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback