Utmaning - Astridfigurer

Utmaning Astrid.Oj denna utmaningen var svår.
Jag kunde inte riktigt bestämma mig,
så jag slängde ihop en bra anledning
till varför dessa gubbar är med.

För det första lever jag nog lite som
I da och Emil. Bror min är lite som
Emil och jag är Ida som undrar hur
det går för honom och tycker synd
om honom när han gjort något dumt.

Sen är jag nog lika påhittig och
korkad som Pippi är. Jag kan också
komma på såndär dumma saker.
Jag ljuger dock inte lika mycket.
Men konstiga idéer har jag faktiskt.

Sen Lotta, jag har nog ungefär
samma personlighet som henne.
Envis när man ska ta medicin.
Blir sur när jag inte får som jag vill.
Och framförallt skadeglädjen som
när Jonas ramlade ner i sjön
under fisketuren.

Så jag hoppas att Tilda är nöjd med detta svaret på utmaningen.

Kommentarer
Postat av: Tilda

sötnos ^^, det är egentligen rätt härligt att du är så unik, inte som någon av figurerna. Du skulle förresten vara en perfekt barn-boks-figur hihi, ja kanske borde skriva en saga om dig ? :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback