ta lärdom av de äldre...?

20 januari 2007 har lärt mig en hel del saker om hur människor funderar..
detta håller självklart på just nu, eftersom att mitt skinande residens inte är speciellt skinande länge.

Grejen är den att far min har lite party med folk från 70-talet, alltså hans gamla kompisgäng..
saken hör till denna att mamma också var med och aldrig har gillat att dricka så mycket, så med henne kan man fortfarande prata med utan att få något sluddrigt till svar.
Men saken jag har lärt mig är den att folk aldrig förändras.
Inte ett jävla dugg rent ut sagt, jag blir arg på folk som inte bryr sig ett dugg utan kör just nu sitt race i sin egna lilla berusade värld.
Jag vet att detta även förekommer på fester när folk i vår ålder är med, det irrierar mig mycket då med, men just nu, när det är folk mellan 45 och 55 som partar på.. då tycker jag faktiskt att folk borde ha lärt sig under åren va fan som händer när man blir berusad och för att vara så trevlig som möjligt under kvällen.
Tydligen så verkar inte dessa folk vara speciellt så införådda med vad som händer när man är berusad.

Usch, önskar bara att jag kunde gå och lägga mig, lugnt och skönt utan att behöva tänka på all disk och allt städa det kommer bli efter detta..
Efter sönderbuggade blommor och whiskey på tapeten. Kul jul andersson, lyckat..
Dessutom undrar jag en hel del om vad som har försigått på toa... Känns som om de är 16 igen och tror att de kan göra precis vad som helst..
visst,  jag kanske låter gnällig och så..
men för det första är jag ganska lugn och har så mycket hyfs att hjälpa till om det händer något hos någon.. men dessa människor verkar inte vara så haj på att man faktiskt kan hjälpa till..

Jaja, jag ska väl kanske inte brusa upp mig för mycket, men jag mår dåligt av allt det här av olika anledningar.. imorn får det nog fan bli en promenix med emelie, känner att jag behöver rena huvudet lite. om inte så blir det en promenix med mig själv... behöver få tänka lite fritt...


Nathalie ♥
Inte alltid som förut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback