Söndag - New York

Det finns inget bättre än New York, jag ska absolut skaffa mig en lägenhet på Manhattan..
Kosta vad det kosta vill..

Klockan två var det att hoppa upp ur sängen för mig och Frida för att ta oss in till DC för att ta Kinabussen till Chinatown, NYC. Sagt och gjort så kom vi på bussen och dryga fyra timmar senare stog vi på Manhattans mark.
Dags att palla sig iväg till tunnelbanan efter ett stopp för lite varm choklad, toalettbesök och en snabb sminking på Starbucks.
I tunnelbanan kom vi på rätt ställe på en gång, mycket bra gjort av oss tycker jag.
Då var det alltså dags att se Central Park, var egentligen inte så mycket att ha, det som är coolt är att det är en gigantisk park som ligger mitt inne bland alla dessa höööghus. Fantastiskt.
Därifrån knallade vi vidare och lyckades hitta den svenska espresso baren Fika där vi tog oss en liten frukost med choklad och smörgås och med Lasse Berghagen i högtalarna.
Sedan var det dags att ge sig iväg för att kolla in stan.
Det blev en Disney Shop, H&M och sedan in för att kolla trängseln på Macys, snacka om dårar.. haha..
Klockan blev ett och snabbis på Burger King och sedan lubba iväg cirka 20 blocks för att komma till Broadway och Wintergarden för att spana på Mamma Mia. Riktigt häftog upplevele måste jag säga.
Vi hade de perfekta plasterna och det var inget snack om saken att vi var nöjda att vara där.
Efter Mamma Mia blev det till att kila upp till Rockefeller Center för att åka till "The top of the Rock".
Vilken utsikt måste jag säga. Man såg hur långt som helst och alla dessa lampor och ljus som lyste upp Manhattan är en obeskrivlig känsla. Något jag gärna skulle göra om igen.
Sedan var det dags att gå tillbaka ungefär 20 blocks för att ta bussen hem.
Och på bussen kom vi och sedan åkte vi hem till Frida och sov.

Det var en lång historia kort.
Det låter som om vi inte gjorde så mycket och det gjorde vi nog inte heller, men mest att vara där och se New York i vinterskrud var bara det värt en hel del.
Vi ska absolut åka tillbaka och se Central Park i sommar och göra New Yorks shopping osäkert.

Idag åkte vi in till DC och skulle leta efter ett Ben And Jerry's för att äta lite glass i kylan..
Vi hittade dock inte dit så det blev en starbucks istället.

Och nu har vi fullt hus, det är ju julveckan som har anlänt och det är helt okej.
Ska hoppa i säng nu i hopp om att jag somnar.
Skulle tro att jag gör det efter denna helgens minimala sömn.

Vi ses..

Adjö!

Bjuder på Lite bilder också, för en gång skull;



Kommentarer
Postat av: Evelina

Hehe, nej tyvärr inte.

2008-12-23 @ 22:25:27
URL: http://evelinaaxelsson.blogg.se/
Postat av: Frida

Haha, alltså vi är som starbucks egentligen ;O vart vi än går.. :P

2008-12-24 @ 03:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0