Lördag - skrattretande

Jag måste verkligen ha gått till världs historien med min absolut första och förhoppningsvis sista språkmiss..
Jobbade igårkväll eftersom att de skulle på middag med Kates jobb..
Hon frågar om jag ville ha något att äta eller något och jag skickar ett sms till henne under dagen och säger att hon kan köpa köttfärs, Minced Meat, tänkte jag eftersom för oss svenskar som har läst engelska i skolan heter det ju det..
Hon kommer hem med en burk som inte alls är köttfärs vilket jag hade tänkt.. Men jag tänkte inte så mycket på det utan när jag väl skulle göra min mat så är det någon äcklig gegga med russin, nötter och äpplen, tror jag, ihopgeggat i den burken. Jag ringde pappa på skypen och berättade detta, han kollade i ett lexikon och jag insåg att på amerikanska heter köttfärs Ground Meat INTE Mincemeat.

Smsade Kate igen och berättade att jag hade sagt fel och hon hade frågat folk vart man kunde få tag i det och de hade tittat konstigt på henne och sagt, vad ska du ha det till? och hon hade sagt att det va nog till någon macka eller något..
Hon hade letat länge också.. Med tanke på att jag bett henne köpa tomater och bröd också..
Men när hon kom hem pratade vi om det och jag skrattade så jag grät..
Herre gud, en pinsam men väldigt bra historia...

Bilder: Köttfärs VS Mincemeat






Men annars är allt bra, imorn ska jag möta Frida..
Skönt att ha någon vettig person att umgås med...
Visst skulle jag kunna umgås med de andra "nötterna" som är i min grupp, men jag vet inte riktigt..
De är absolut inte som jag, de har vart här längre, de har sett alla saker och jag vill mer upptäcka och därför är det bra att ha Frida som är lika ny som jag..

Visst är det väl bra att de har dessa möten, men jag tycker fortfarande att det är lite för mycket för mig..
Att bli ihopbuntad med en massa folk och nästan bli tvångade att umgås är en grej med hela au pair grejen som jag inte gillar.. Hade dock inget emot det innan jag kom hit.. men nej.. Visst att man måste kunna umgås om man måste, typ när man pluggar eller något.. men man har ju fortfarande valet att umgås med dem på fritiden..
Det har vi väl här också, men ibland känns det som att vi ska umgås med bara dem..

Idag har vi mumsat frulle med Kates bror och hans flickvän...
Sedan va vi iväg en sväng till Pentagon City, vilket ligger lite utanför Pentagon och har en stor galleria..
Lite svårt att kolla på saker med Kate dock... Hon gillar "kostymgrejen" och det gör jag med..
Jag har bara inte riktigt den stilen att knalla omkring i kjol och kavaj även om jag tycker att det är riktigt snyggt och att jag lätt skulle vilja ha ett jobb vilket kräver att man har det på arbetstid..
För övrigt, igår va Kate och Ryan tvugna att ha sina "jobb"kläder på sig, vilket betyder uniformer..
Shit va snygga dem va i unifrom..
Jag gillar verkligen det och de såg ut som på film, men kjol och kavaj med guldflärpar på axlarna..
Stiligt värre..

Nu vankas Indiana Jones...

Ses en annan dag...

Hej!

Kommentarer
Postat av: marie

haha...lite roligt...Konstiga svenska vanor trodde hon nog...



Du får göra efterrätspaj av burken...

2008-10-26 @ 16:36:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0