Söndag

Så var det söndag åter igen..
Mig gör det inget, för jag ska ju inte jobba imorn. HAHA...

Gårdagen var solig och fin, dock lite småkylig ibland då det blåste sablarns nere i byn. haha
Åkte ner och spanade på paraden men lyckades inte se så mycket för att jag kom ner så sent..
Men sedan gick jag och gjorde lite bok-inköp, måste ju underhålla mig på planet till Boise, dessutom tänkte jag att jag skulle ge engelska böcker en chans då jag verkligen hatar att koncentrera mig för att läsa på engelska..
Men en ungdomsbok, Nights In Rodhante och The Secret Life Of Bees blev det i alla fall..
De två senaste har jag sett på film, så det kanske borde bli enklare och läsa då. vad vet jag.

Sedan mötte jag upp Frida för lite lunch..
Så kom Amanda också så vi gled ner och spanade in de där förbannade blommorna igen..
Haha.. Galet mycket folk var det där..
Sedan gick vi och åt glass och halv sex tänkte jag dra mig hemmåt...
Gick ner i tunnelbanan där det var smockat så vi fick stå och vänta för att folket på perrongen skulle flytta på sig.
När det sedan blev vår tur efter typ en kvart skulle jag tro, så stog jag två stationer och skulle sedan byta..
Jag trodde dock att jag hade hamnat på rätt sida av den andra perrongen, men icke sa nicke..
Jag lyckades åka åt fel håll. Hur trött blev jag två.. Åkte två stationer och missade precis tåget tillbaka så jag fick vänta tio minuter. (det låter inte så mycket, men när man är trött och vill hem känns det som en evighet) Sedan kom jag på rätt tåg och kom väl hem runt sju. Det tog mig alltså en och en halv timme att ta mig hem..

Det var som jag sa till Kate och Ryan.
Det kändes som om det var mer folk nu än på Inauguration-dagen för så var allt mer kontrollerat..

Men men, Kvällen blev lugn..
Kollade på Slumdog Millonaire och jag vet inte vad jag ska säga om den filmen..
Den var bra. Men alltså, inte super.. haha..
Nej, jag är fortfarande delad..

Idag blir det också lugnt..
Solen skiner och ska snart iväg på brunch med familjen och några kompisar.
Ska packa ihop det sista inför imorn också..

Men men, vi hörs väl kanske inte förrän nästa måndag eller något.

Adjö!



Uppdatering 21:05

Idag har jag verkligen gjort hälften av vad jag hade tänkt att jag skulle göra.
Men brunchen imorse drog ut på tiden. Galet nog..
Superfin och mysig restaurang och trevligt sällskap, blev även bjuden på en gratis konsert med The Jonas Brothers. Ska dock vara barnvakt åt en 12-åring, men det kan jag stå ut med för en kväll...
Var väl hemma vid två igen och precis när jag tänkte gå ut och sätta mig och njuta en stund gick solen i moln och ville inte alls komma fram på ett tag.
Så jag gick in till datorn, trots att jag inte alls har vart sugen på det heller.

Sedan har dagen mest bestått i att leka med min underbara lilla krabat jag inte har träffat på en vecka..
Känns som evigheter bara jag lämnar henne över dagen..
Helt galet..
Har plockat undan lite grann tills veckan och insett att imorn måste jag gå upp 05:00 för att hinna med allt..
Usch säger jag..

Dessutom har jag haft sånt där små depp idag..
Känner mig ibland ensammast i världen eftersom att jag inte umgås med någon i min grupp och man kan liksom inte bestämma att man ska ses om 10 minuter liksom. Det hade vart så mycket roligare.. Men, jag får väl stå ut..
Blir bättre när jag är 21 sedan och man kan hooka upp någon på krogen..
Och bara att få ta en öl skulle väl vara något.

Jaja..
Dax för lite småpyssel och sedan sängen för att läsa ut Mr. Obamas bok.

Natti natti gott folk!
Adjö!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej. Ja jo, så kan det jue vara.. Det är först när man kommer iväg ifrån föräldrarna som man växer, egentligen. Låter skönt att bara vara ledig ett tag också. Hoppas du trivs där iaf, hur länge är du där och vad gör du när det är "över"? Njea,jag skulle tycka att det vore enormt roligt att åka iväg, men tror att usa skulle kännas för långt bort på något vis. Lite feg så där :)

2009-04-05 @ 23:18:42
Postat av: nathalie

Ja, det är nog sant. Jag ska i alla fall vara här till september i år, men jag trivs så bra i famlijen att jag inte riktigt vet om jag vill lämna dem än, så jag tror att jag ska förlänga till juli nästa år. Efter det ska jag hem till sverige och plugga igen, tankarna går just nu på barnmorska, men sedan jag kom hit har jag blivit lite osäker.. Så jag vet inte alls vad jag ska göra.. Men förmodligen blir det plugga. Ja, usa är långt, men med Skype är man inte längre bort än ett telefonsamtal :)

2009-04-06 @ 03:03:43
URL: http://dealskardig.blogg.se/aupair

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0