Söndag

Första helgen som officiell 21 åring är avklarad.
Som vanligt blir det aldrig som jag tänkt mig.

Fredagen var det jobb och jag kom på mig själv med att säga till en gubbe att jag bara var 20.
Fast det kom jag på typ 20 mminuter efter att han hade gått..
Men, jag känner mig lite så i alla fall..
Sedan åkte jag iväg för att möta Frida på Cheesecake Factory och vi mumsade mat och jag fick äntligen beställa mig en underbar Strawberry Daquiri.
Finns det något bättre?
Den vi hade i Italien är den bästa någonsin.
Men sedan satt vi där, skrattade och hade trevligt för att sedan ta en promenad hem, duktigt av oss va?
Fick Fridas säng för mig själv då hon inte hittade luftmadrassen och inte kunde sova för att tjockis-jag låg och tog plats.
Jag hade inga problem så sängen blev tillslut min.
Lite dåligt samvete för det ändå.

Lördagen vaknade vi och promenerade IGEN in till posten och jag tappade två av korten jag skulle skicka och förstås var det dem till Sverige. Lite smått irriterad gick vi sedan och åt frulle/brunch/lunch (kalla det vad du vill) på Bethestda Bagel.
Riktigt mumsigt var det.
Jag har fått en dålig vana att kladda på kläderna så fort jag äter mat med Frida, så en haklapp skulle inte sitta fel.
Så in på en bokaffär för att tvätta mig lite och sedan en promenad hem.
På vägen möter vi en postgubbe som hade hittat mina brev och jag fick snällt tillbaka dem och de åkte i postlådan på en gång. Det gjorde min dag faktiskt.
Vi gick hem och satte oss på verandan och läste varsin bok sådär socialt igen..
Och sedan blev det tid för att åka och köpa lite alkohol till kvällen.
En flaska vodka för hela $8 blev det..
Och när jag gick där inne och spanade så kollade jag priserna på vår svenska Absolut, det jag fann var en stor flaska innehållande 1,75 liter kostade $31. Det är väl billigt, är det inte?
Sedan var det daga att åka hem och piffa igen.
Festen vi skulle till dissade vi eftersom att Frida är minderårig och vi var tvugna att få in henne också så vi åkte till Fur där det är 18. Mycket folk och realtivt bra musik.
Detaljerna sparar jag till senare.
Hem kom vi och var i säng runt 5. Gisses vilken kväll.

Imorse vaknade vi runt 10 och har bara hängt omkring hemma hos Frida.
Blev mycket snack med söt på msn medans Frida tog en siesta, vilket gjorde mig glad.
Och nu är jag nyss hemkommen.
Blev glatt överraskad av lite post från Emelie och insåg att den briljanta födelsedagspresenten var kondomer (som också kan användas som ballonger om jag inte känner för att använda dem) och en trisslott utan vinst.
Men det är tanken som räknas och jag gillade det fula kortet ifrån Ica.

Dags för en ny jobbarvecka och på fredag är det två veckor till Florida och det betyder två veckor till min sista arbetsdag (som jag behövs) här..
Får se vad som händer. Håller tummarna för en matchning imorn som bara känns rätt och sedan dags att börja med pysslet runt omkring.

Nu ska jag ta och packa upp och äta mig någonting tror jag.
Adjö gott folk!

Kommentarer
Postat av: Frida

Eller så håller vi detaljerna för oss själva helt och hållet ;)

var det min "siesta" eller snacket med "söt" som gjorde dig glad?! hehe

2009-08-17 @ 05:36:38
URL: http://nannafrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0