Onsdag - dancing with tears in my eye

Så var det onsdag igen och jag tycker i min kropp att det känns som tisdag..
Vet inte av vilken anledning..

Har i alla fall idag haft ett sammanbrott..
En trött jag plus ett trött hungrigt barn på åtta månader är inte att leka med..
Det slutade med att vi båda två bölade som grisar..

Hennes anledning var enkel..
Trött och hungrig..
Min däremot är inte lika enkel..
Jag var trött, behövde lite egen tid (vilket jag bara får när hon sover) och jaa jag vet inte..
Hemma kunde jag ändå "gömma" mig om jag ville vara själv.. Det kan jag väl här med.. men det känns ändå alltid som om någon är runt omkring mig.. Hemma kunde man gå ut på stan om man ville, det var inte långt till allt..
Här kommer man ingenstans även om man går och går och går och går och går lite till..
Därför längtar jag till sommaren mer än någonsin..
Behöver verkligen komma utanför dessa väggar och göra något vettigt med en glad skitunge och en glad jag..
Till på köpet ringde mormor och blev säkert orolig för mitt sammanbrott..
Men nu är det lugnt.. En tår kan ibland vara bra.. Även om den följs upp av några till..

Har nyss ätit.. Räkor..
För alla er som känner mig är räkor inte riktigt min grej.. Har aldrig vart..
Men här är det bara att vara tyst och mumsa i sig..
Men skillnaden mot de andra gångerna är att denna gång var det riktigt gott..
Skulle dock aldrig få för mig att äta "råa" räkor.. när de är sådär läskigt rosa..
Nej, tillagade i pasta eller något är okej.
Så det så!

Annars är det lugnt..
Hoppas på bio med frida i helgen..
Eller ja, det kommer det ju bli..
Men vilken vet vi inte än..

Nej.. har väl egentligen ingenting att säga..
Bara att.. DET ÄR LUGNT MED MIG.
inget att oroa sig för..

Vi hörs

Adjö!

Kommentarer
Postat av: maurice

Nathalie,

Sorry to bother you for this one more time; I need to ask you a couple questions. Honestly, I have been thinking about starting my own Aupair business for a couple years now, since I lived in the DC area. The issue is that I don't know much about the legal or financial process involved. I hope that you can share with me your experience to become Aupair, and telll me what you went through to become Aupair, did you pay any fees? How you get paid? from the family or from the Aupair agency? are there any lawyers involved? and things like that. I would really appreciate it if you answer my questions. Thank you and have a good day.

Maurice

2009-01-15 @ 19:10:41
Postat av: Marie

Kanske lite sidojobb kan pigga upp dej?

Om du gör ett litet reportage eller en "såhär kändes det att vara på en historisk president-inagouration" eller ett "brev från en Au-pair-ex-pw-student" med bilder så kan jag lägga upp det på skolans hemsida...



Nåt annat att lägga tankarna på en stund...?

Inget märkvärdigt....

maila text & 5-10 bilder till mitt förnamn punkt mitt efternamn snabela flen punkt se



Kramar & håll ut!

2009-01-15 @ 19:42:16
Postat av: nathalie

Tack Marie, ska jag absolut göra. Låter som ett bra sidoprojekt. Tack för tipset..





Maurice; I email you from my crazy email. Ok?

2009-01-16 @ 00:47:18
URL: http://dealskardig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0