Onsdag

Åh, jag vet inte vart jag ska börja..
Vi gör såhär..

Idag är det onsdag, veckorna springer iväg och det är fan inte långt kvar nu.
Ursäkta språket. haha.
Men det är det inte.

Mycket saker i mitt huvud just nu..
Uppsats, semester, reseplaner och en massa massa mer.
Igår var nog första gången jag verkligen känt att jag vill åka hem i september.
Hade en konstig känsla i mig hela dagen som sa, åk nu.
Dels för att det känns som om de vill ha bort mig härifrån nu.
Och sedan, för att det skulle vara så skönt att komma hem igen..
Och.. När man kollar på en massa familjen på den där sidan jag registrerade mig på så finns det en massa puckon.
Och jag tror att jag är smått rädd för att komma till ett par idioter.
Jag hoppas på det bästa och i helgen ska jag ärligt talat börja småpacka.
Se vad fan jag har för grejer och plocka ihop en massa saker och försöka styra upp så det blir enkelt till slutet.

Så igår var ju Michael Jacksons minnes grej.
Det tärde nog också på mig lite grann.
Det kom ett par tårar mot slutet när de sjöng mina favoriter.
Att dottern bröt ihop tycker jag var lite komiskt, för de har inte gjort ett ledset ansikte förut vad jag vet.
Men det får man kanske inte säga..
Hur som helst. Jag hade nog säkert inte reagerat så om jag hade vart hemma.
Det är ju lite coolt och vara där allt händer.
Och hade jag bott i närheten av LA hade jag lätt försökt få tag på en biljett och lägga till min usa-samling.

Kan inte beskriva hur trött jag var igår.
Jag hoppade i säng vid kvart över nio och det har väl inte hänt sedan tidernas begynnelse.
Och somnade gjorde jag väl vid halv tio eller något.
Men länge fick jag inte sova.
Någon från Orgeon tyckte att han skulle ringa och väcka mig, inte för att jag svarade.
men jag kunde inte somna om på en och halv timme. så imorse när jag vaknade var jag lika trött som vanligt.
Smått irriterad kan man bli.

Har ett "sjukt" barn idag.
inte sjuk, sjuk, men lite krasslig.
krasslig är fel ord, men jaa..
what ever.

Ska styra upp lite ebay annonser också.
Måste sälja av sånt jag inte använder och känner att jag inte vill ta med hem.
Får jag 10 spänn så är det väl okej liksom.

Nehepp..
ska kanske kila nu.

Adjö!


Kommentarer
Postat av: Marie

Tjejer och bloggar.



Den senaste veckan har det brutit ut en diskussion på nätet, i tidningar och i bloggar, om tjejers bloggande på nätet, främst påeldat av Alex Schulmans yttrande om att tjejer bara skriver om mode.

http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-essa/schulman-blogg-1.904970

Elza Dunkles gjorde ett mothugg i DN Kultur

http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-essa/debatt-bloggarna-1.907307

Även Linda Skugge har sagt ifrån:

http://newsmill.se/artikel/2009/07/05/gubbar-som-alex-klarar-inte-konkurrensen-fran-de-unga-kvinnorna-0



Jag vill fråga dej om ditt bloggande. Jag skriver en slutartikel till en kurs På Karlstad Uni.

”Publicistiskt arbetssätt i skolan”



Hur länge har du bloggat?

Vad handlar din blogg om ?

Har innehållet förändrats över tiden?

Hur många läser din blogg regelbundet?

Vilken funktion har bloggandet för dej?

Vilka reaktioner får du på ditt bloggande?



Har du någon reaktion på de tre artiklarna ovan?



Maila svaret til mej, ju förr desto bättre, så återkommer jag om jag har några följdfrågor.

[email protected]



Tack för din medverkan!

2009-07-08 @ 20:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0