Måndag - Ensamt

Nu har ensamheten börjat tränga sig på och det har gått lite mer än en timme..
hur ska jag klara en vecka utan min sötnos?
Bra fråga..
Idag är det fint väder men typ storm, trots det ska jag ta mig ner till stan om en kvart och spana in lite..
Vet egentligen inte vad jag ska göra..
Kanske lite lunch?

Blir förmodligen inte en lång sväng..
Men kanske ett par skor? haha..
Jag är så grymt sugen!!!

Helgen har vart kanon, åkte upp till Dupont runt tio tiden och hann med en klippning, gå till posten och köpa presentpapper innan jag gick och mötte Fridolf.
det blev lunch på vårt underbra Cosí med lite dripp-dropp från taket som extra smak på maten.
Sedan bar det iväg ner till stan och spana in drakarna som skulle flyga..
Men det var bara fem blyga drakar som var uppe i luften..
Tror att det hemska regnet gjorde det, vi var dessutom lite sena.
Men invigningen på Cherry Blossom Festival ville vi se så vi tog för första gången en cykeltaxi dit.
Har nog aldrig skrattat så mycket på sista tiden..
Det var så hysteriskt roligt..
Tyckte synd om honom som han fick slita i uppförsbacken. haha..

Sedan åkte vi hem hit men innan stannade vi till på Bion..
Denna gången var det The Haunting in Connecticut som visades.
Riktigt bra film, till och med jag blev rädd ett par gånger..
Kvällen avslutades med att lampan släcktes vid tvåtiden, galet nog..
Vid nio var vi trötta och hade inget att göra..
Men de timmarna babblades bort riktigt snabbt..
Så sedan somnade två lättade hjärtan i takt till tågen som passerar här ganska konstant..

Söndag gjorde vi egentligen ingenting...
Satt och åt glass i solen med 24 grader i luften..
Dock blev det askallt när solen gick i moln, men det gjorde inte så mycket. haha..
Så länge värmen och solen visar sig är jag glad!

Måste killa...
Skriver väl en rad när jag kommit hem..
Huset är mitt till tio ikväll..
Ryan kommer inte ens hem för middag..
Ensamheten är ett faktum just nu..

Imorn blir det nog symaskinen för min del..
Är dock inte så taggad på det, men måste fixa det nu i veckan..
Min enda chans..

Nej..
Hörs!
Adjö!




Uppdatering! 21:40

Så har jag vart på stan och kommit hem..
SÅ himla fint det är där nere med alla körsbärsträd som blommar..
Var kallare än jag trodde så det var bra att jag tog på mig så mycket som jag gjorde..
Sedan knallade jag omrking bland träd och folk i säkert fyra timmar..
Mycket härligt..

Efteråt när jag lokaliserat mig till metro center gick jag in en sväng på HM där jag inte vart på länge och investerade i ett par byxor. Ruskigt sköna och läckra.. Ett oinväntat köp från Andersson.
Sedan bar det iväg till Pentagon City för att spana, eller snarare köpa...
Så det blev mina skor, och mina två tröjor och hittade även två halsband...
Lite oväntat...
Men nu är det slut på allt sånt..
Plånboken är numer stängd för allt som heter handla.
Det enda som den får användas för är bussbiljetterna till NYC, metrobiljetter och NYC pass..
Annars är det tack och adjö. haha..
Har tillräckligt med allt..

Vad barsk jag låter..
Skit i det nu..
Slänger in lite bilder och tackar sedan för mig.

Adjö och gonatt..
ps. Ryan är fortfarande inte hemma...



Jefferson Memorial i den klassiska bilden med blommor i förgruden.




Underbara Cherry Blossoms




Blommor och några av de 3000 träden som finns där.




Så slänger jag in en hemsk bild i slutet för att ni ska få se skorna..

Fler bilder finns här!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0