Fredag - Stinkbomb

Det enda som jag har kommit på är bra med dagen idag det är att;
- det är fredag
- det är varmt

Annars har jag haft en dålig dag...

1. Maddies byrå med kläder..
När Maddie hade vaknat hörde jag att Kate var i köket och Maddie ballar ur om hon ser henne..
Så jag höll mig i Maddies rum och plockade rätt på hennes kläder. De låg huller om buller med pyjamas i fel låda och ett par byxor till ett set i ena lådan och tröjan i den andra...

2. Diskmaskinen 
Dags för lunch för maddie och tittar in i diskmaskinen och allt ligger huller om buller.
Det måste vara den första diskmaskinen frun i huset äger, för hon har inte en aning om hur man stoppar in saker. man lägger inte koppen ner och skålar lägger man upp och ner, annars kan man lika gärna handdiska den.
Då är det dags för en omöblering innan jag kan göra något annat...

3. Safferiet
Det vi har är inte speciellt stort.. Det rymmer inte alls så mycket saker som de tror..
Till på köpet slänger de bara in saker där det finns plats för tillfället och städar någon gång emellanåt..
Så det städades också ur idag.. direkt efter diskmaskinen...
Hur svårt ska det vara liksom? och plocka ut gamla tomma kartonger när de är tomma?

4. Promenaden
Den är egentligen inte ett problem..
Problemet kom när jag blev varm om fötterna och lyckades skapa mig ett nytt skoskav på övre foten av ett par crocs. Hur i hela jävla friden gick det till?

5. Barnet
Hon är egentligen inte heller ett problem.
men idag bara väldigt jobbig..
Det har gnällts och gjorts precis tvärt emot..
Så många nej har jag nog aldrig delat ut på en hel dag..


Annars har dagen vart bra..
Försov mig nästan imorse..
Är så seg på morgonen nu för tiden..
Känner mig dock duktig med min diet..
Fuskade som fan igår kväll, men det får jag ta igen..
Hade ju tänkt att jag skulle gå till poolen med Maddie när hon vaknar, men vädret ser inte ut att vilja som jag vill..
Så det får bli en dusch istället..

Ikväll blir det nog bio med mig själv igen.
Det är mysigt..
Det blir UP, den nya pixar filmen..
Den kan nog vara riktigt skoj..

I helgen blir det en massa skoj.
Frida kommer och det ska bli riktigt kul faktiskt..

Nehepp..
Nu ska jag kila och hoppas på att det blir ett bra slut på dagen.

Adjö!

Kommentarer
Postat av: Frida

Livet som au pair!

2009-05-29 @ 21:26:22
URL: http://nannafrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0