Torsdag - Jul feelings

Vad har hänt med mitt lilla skunkhuvud?
Jag skulle inte kalla det hemlängtan men jag är trött på det här nu och vill åka hem.

Jag saknar Sverige/Usa's östkust, vilket som. Lite kyla, lite mysighetsfaktor inför julen som faktiskt kommer. Har spanat på längenhet med mamma vilket har fått mig att längta hem till något eget och ett jobb jag faktiskt tycker är kul. Jag skulle kunna åka hem imorn om det var så.
Det är inte så att jag inte trivs, för det gör jag. Men jag vill bara komma hem till det normala igen.
Saknar att kylan börja krypa på, att ljusen tänds i husen och man får börja ta på sig varma kläder.
Det är en charm med det. Att få tända min ängel varje kväll är något jag saknar.
Julmusiken har redan börjat dåna i min dator och jag kör just nu Julens tid är här på repeat.

Tankarna på kyla och vinter blev inte bättre när de idag på tv visade att julgranen vid Rockefeller Center i New York sattes upp. Har starka funderingar på att åka till NYC under december eller januari.

Det är 10 månader kvar och jag skulle tippa på att det blir lättare i mitt hjärta när nya året kommit.
Kommer dock gråta blod i juni när min Frida åker hem. Tur är då att det kanske blir Hawaii i juli så man har något annat att tänka på.
Nej, så långt fram tänker jag inte tänka.

Nyår kanske det blir San Diego.
Jag tycker det skulle vara kul, jag hoppas att Frida är lika på.. haha.

Vad ska jag göra nu då?
Några av julklapparna har ramlat ner i brevlådan, men några är ännu kvar.
Klurar på vad jag ska unna mig själv i julklapp och hittills ligger en iPod högt på listan eller kanske en shoppingrunda på Victorias Secret.
Får se. Något blir det i alla fall.

Hela familjen är förresten samlad idag.
G kom hem idag efter 11 dagar borta.
Det känns annorlunda. Blev livrädd när det började rassla vid dörren innan jag insåg att det var han som kom hem. Så nu är allt som vanligt igen och lugnet är numer borta. haha..
Han skriker alltid i telefonen och det kan vara smått irriterande ibland.

Nehepp..
Kanske skulle ta och göra något annat just nu.

Adjö!





Kommentarer
Postat av: Evelina



Aa jag har faktiskt tänkt det :) Hehe. Är ju i vecka sju nu så det vore kul att följa!



Det blir en Fransson. Vi har ju sagt att jag tar Fransson om (när!! haha) vi gifter oss så då är det lika bra att barnen heter Fransson med :).



Än så länge är det bra :) Hur länge stannar du i staterna denna gång?



Puss & Kram

2009-11-13 @ 12:32:04
URL: http://evelinaaxelsson.blogg.se/
Postat av: Frida

Ja vad är det som försiggår innanför ditt skallben??

2009-11-13 @ 19:51:58
URL: http://nannafrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0