En härlig semester och en födelsedag.

Efter tio dagar på resande fot och en födelsedag senare är jag hemma igen..

Så i söndags (den 1:a Aug) kom vi alltså iväg på vattnet..
Vi åt lunch och gick sedan till välkomst-partajjet där jag, Alex och Farfar dansade i Conga-line.
Sedan var det dags för middag och sedan knallade jag och Farfar iväg till välkomst-showen där de presenterade dansare och underhållnings-människor.

Måndagen hamnade vi på Princess Cays. En privat ö med härlig vit strand.
Alex lyckades äta tre nävar sand, men var lycklig ändå. Jag var glad att bara vara hemifrån och vi alla hade det trevligt.

Tisdag tog jag Alex och gick upp till buffén och käkade frulle.
Den ungen älskar pannkakor. Sedan drog vi på oss badkläderna och gick ut till poolen.
Dagen spenderades på vattnet för att sedan..

På Onsdag hamna i Ocho Rios, Jamaica.
Där var det dags för att klättra i vattenfall. Mitt i allt ihop börjar ett tropiskt regn och vi blev blötare än vi redan var. Sedan åkte vi skidlift upp på ett berg och spanade på utsikten. När vi ändå var där passade vi på att åka Bob. Ungefär som att åka berg-och-dal-bana fast i en egen vagn. haha
Det var riktigt kul.

Så blev det Torsdag och vi hamnade på Grand Cayman (Cayman Islands) där vi åkte till en sköldpadds farm. Där fick vi lyfta och klappa dem. Så underbara söta så filurer. Dock inte såå himlas söta när de blir större. haha..
När vi väl fick tag på en taxi så skulle hon tanka och billgaste bensinen på ön var i Hell (Helvetet). Japp, det stämmer, jag har vart i helvetet och tillbaka och det var inte alls lika varmt som jag trodde.

Fredagen kom och vi hamnade i Cozumel, Mexico.
Vi tog oss till en strand där vi hyrde Jet Ski's. Det måste vara bland det roligaste jag har gjort i mitt liv. Så underbart att dra på och hoppa i vågorna.
Efter det knallade vi bara runt och kollade i affärer.
Så stötte jag på en fullvuxen man.. Hans ögon var i min brösthöjd och till alla män som gick framför mig erbjöd han cigarrer. Men när han såg mig stannade han precis framför, stoppade (nästan) näsan i min urringning och frågade om jag ville köpa en pojkvän. Nej tack va?
Det var inte bara jag som fick såna erbjudanden. Alex farbror fick frågan om han ville köpa någons syster. Schysst.. nej, inte direkt. Han tackade också nej på frågan. Man kan ju undra av vilken anledning han ville sälja syrran.

Så kom lördagen och ännu en dag på sjön. Den spenderades vid poolen och avslutades med en show.
Och söndagen var det dags att flyga hem igen, men innan det åkte vi till Hard Rock Café en stund medan vi väntade ut tiden.. Så vi kom hem på söndag kväll.

Igår var det födelsedags-dags.
Vi skulle ha gått ut, men Alex lyckades vakna efter sin andra nap med 39 graders feber.
Så istället beställde vi pizza och myste hemma.
Paket fick jag också.
En burk lingonsylt och en pannkaksmix, ett jättegulligt kort och ett superfint halsband med oändlighets-tecknet (en liggande åtta) som de sa skulle symbolisera den oändliga kärlek de känner för mig.
Jag älskar verkligen min familj här. De kallar mig deras dotter och jag kallar de mamma och pappa. Det här är garanterat min andra familj och det tror jag att de alltid kommer vara.

Nu är det inte långt kvar.
Ungefär 4 veckor kvar av jobb och sedan flyger jag till Buffalo och sedan kommer pappa och sedan är det dags att börja packa ihop. Känns helt galet. Trots att jag mer än någonsin är redo att åka hem kommer det att bli så jävla jobbigt att säga hej då. Jag vill liksom inte, även fast jag vill..

Nu är det dags att sova. Jag har börjat lägga ut bilder ifrån semestern, men jag har ingen bra text-inspiration vilket också märks här i bloggen. Men whatever.
Jag är hemma, lever och är ett år äldre.

Adjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0