I'm gonna move to San Francisco..

 

Så var helgen över.

Vinkade adjö till min Frida för några timmar sedan efter underbar helg i San Francisco.


Vi åkte som sagt i Fredags och kom till Hostlet utan några större problem. Väl där hade vi blivit bokade i två olika rum så vi blev tillslut uppgraderade till ett privatrum. Bara hon och jag istället för att ha två andra brudar där.
Mycket bra måste jag säga.
Kom dit rätt sent och sedan tog vi oss en sväng runt kvarteret för att kolla lite och sedan blev det sängen runt tre.

Vi kämpade oss upp till halv åtta på lördagen för att få ut så mycket som möjligt av dagen och den startade bra.
Stekte oss lite pannkakor i köket och sedan var det bara att börja knalla.
Backe upp och backe ner.
Vi kom till en utsiktsplats där man såg heeeeeela stan. Så grymt härligt.
Sedan gick vi ner till pirerna och vattnet. Vid Pir 39 stannade vi till och spanade på sjölejonen som tagit över en del av vattnet där. Och sedan bestämde vi oss för att hyra lite cyklar och trampade oss hela vägen bort till Golden Gate bron. Det tog sin lilla tid, men det var riktigt skönt och man fick se såååå mycket härligt.
När vi lämnat tillbaka hojjarna började vi knalla hemåt. Vi gick förbi Lombart Street, den klassas som världens slingrigaste gata. Riktigt coolt att se faktiskt. Ibland undrar man hur bilarna ens kommer igenom.
Sedan kom vi hem och hängde runt och somnade sedan sött.

Så kom söndagen och vi tog oss ner på stan för lite shopping.
Kom bara hem med ett linne och ett par bikini trosor. Sedan tog vi oss en buss (där vi träffade på två svenska killar) till Golden Gate parken. Det vi var där för att se var den Japanska Te Trädgården. Men vi lyckades komma två minuter innan de stängde så det blidde inget med det. Men parken i sig var riktigt mysig ändå.
Så tog vi bussen tillbaka och gjorde oss i ordning för middag på allas vårt Cheesecake Factory.
Riktigt gott var det också. Det låg högst upp i en byggnad och vi satt på uteserveringen och hade en fantastisk utsikt. Så tog vi med oss varsin Cheesecake hem och sedan däckade jag ganska snabbt.

Så idag packade vi bara ihop och tog oss till flygplatsen för att åka hem.
Tyvärr kom vi aldrig till Alcatraz. Ville verkligen dit, men tänkte inte alls på att boka biljetter i förtid så de var slut. Men det får väl bli nästa gång, kanske pappa och jag kan åka dit när han kommer.

Slutsatsen då?
San Fran är helt underbart fantastiskt. Känslan när man står högst upp på en av kullarna och titta på utsikten är verkligen obeskrivlig. Det är så mysigt med alla dessa små charmiga hus, spårvagnar hit och dit och tanken på att jag sitter just där är galen.
Det var absolut inte sista gången jag var där och jag hoppas att jag och Frida kommer dit tillsammans någon gång i framtiden.

Det blir bara jobbigare och jobbigare att helgerna tar slut.
Det gör mig nästan gråtfärdig att tänka på det nu. Nu är det bara 3 helger kvar som har att träffa min käresta. Sedan åker hon till Sverige och då sitter jag här själv.
Tanken på att hon åker gör att hela kroppen blir ledsen och tårarna är seriöst inte långt borta.
Kan inte fatta att tiden gått så himla snabbt.
Det är snart 1 år och 9 månader sedan vi träffades för första gången. Det känns det absolut inte som och det känns som om vi kännt varann sedan barnsben.
Kapitlet om america är snart slut i våra böcker om livet och det gör faktiskt lite ont. Att behöva lämna allt det här. Jag vill verkligen spräcka den lilla bubbla vi lever i här, men jag vill också hålla kvar den. För jag trivs här.
Gaalet!

Men ändå.
Nu är proppmätt efter middagen och borde stoppa näsan i mina böcker. Det är prov på onsdag och jag kan inte ett dugg. Eller egentligen kan jag nog det, men jag tror att jag inte kan. Som tur är får man ha anteckningar så jag ska väl börja skriva ihop några. Känner dock hellre för en film och sedan sängen. Men jag ska vara duktig. Det är trots allt sista klassen och sedan är jag fri.

Tänkte på något mer jag skulle skriva, men det försvann helt.
Så jag ska väl sluta nu.
Bilder har jag i alla fall vart duktig och lagt upp HÄR!

Adjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0