This is not Goodbye..

Så var det över..
Allt är över.
Sista helgen tillsammans är passerad och livet måste numer gå vidare med ett halvt hjärta.
Den resterande delen flyger till Sverige på fredag men jag vet att det är i säkert förvar tills jag kommer hem i höst.

I fredags kom Frida upp och vi gjorde väl inget speciellt. Styrde upp en liten hårfärgning och bytte bilder som vi inte hade typ..
Så kom lördagen och vi var uppe relativt skapligt.. Iväg till Universal Studios där vi först "åkte" Shrek 4D. Riktigt skoj. Det skvätte vatten och kom luft-pustar på benen så det kändes som spindlar som kröp omkring. Så rörde sig stolarna också. Sedan åkte vi på en Studio tur. Vi fick se allt ifrån Gamla Western kulisser till ett fejkat New York. Vi åkte också igenom "bostadsområdet" där de spelar in Desperate Housewifes och Frida var i exstas. Eftersom att jag inte kollar på serien var jag inte lika insatt. Men det är ju ändå kul att se liksom.
Det känns helt skumt att man vet att det vart kändisar och gått just precis där jag är. Trots att man är här där man är så känns det ändå som om de bor i en liten bubbla och inte går utanför den bubblan. Så det är lite coolt att veta att de faktiskt har vart där.

Sedan gick vi vidare och smaskade lite lunch och och sedan gick vi till Mumien.
En berg och dal bana där man först åker framåt i en rasande fart och dessutom i svartaste mörkret... Och sedan tvärbromsar man vid en vägg.. Sedan åker man hela vägen tillbaka baklänges. Den var så kort så skulle kunna åka den igen, men kön var så lång att det inte var värt det.. Så "tvingade" jag med mig Frida till Jurassic Park. En vattenattraktion så man blir blöt. Men åkte vi inte den vägrade jag Simpsons (vi gjorde ju den i Orlando och jag mådde pyton efteråt). Men hon följde med så jag fick snällt följa med henne. Mådde illa, men inte lika illa som i Orlando, för det var hemskt. Men denna gången visste jag vart jag skulle blunda och inte för att inte må lika illa. haha..

Sedan tog vi oss ut och brummade ner till Frida där det var dags för piff-piff och utgång.
jag fick galet snyggt kulligt hår och det var en helt okej utgång. När vi lämnat av Peggy, kände ingen av oss för att åka hem och sova än, så vi köpte en dricka och åkte till stranden i Dana Point där vi hittade ett Bad-vakts-torn att sitta på. Vi var där i över en timme och satt och lyssnade på vågorna. Hade det inte vart så kallt hade jag kunnat sitta där heeeela natten. Så underbart och harmoniskt och att vara där med min Frida är obeskrivligt.
Sedan blev det söndag. Och vi båda var lite nere hela dagen.
Blev lite tröstshopping på Vickan och Forever och sedan en sista middag på Cheesecake Factory. Sedan var det dags att åka till tåget.
Tårarna brände innanför ögonlocken hela vägen och när det äntligen var dags ramlade de ner för mina kinder som ett åskregn. Det känns helt otroligt att det har gått 1 år och 9 månader imorn sedan vi träffades för första gången.
Det har gått alldeles för fort och jag vet att det kommer bli jobbigt i 3 månader, men jag överlever och snart så ses vi igen. Men denna gången i Sverige.

Dagen idag har vart lite seg och jag har vart trött och deppig.
Inte pigg på att göra någonting. Hade helst bara legat kvar i sängen och glott på tv idag. Men plikten kallade och jag har tagit mig igenom dagen.

Kanske blir det hejdå middag på Onsdag om jag kan få ledigt på torsdag morgon. Samtidigt som jag vill det mer än något annat vill jag inte äventyra det hela med ett till Hejdå.

Nehe..
Slutpratat om det där.
Duktig har jag vart och redan lagt upp bilder HÄR!

Adjö!

Puss på kinden Darling!



Kommentarer
Postat av: Tinos

Tre månader kommer gå fort, tråkigaste är väl att fylla ut tiden, alltså den tiden du och Frida brukar göra saker. Men det går fort, och du är snart hemma igen!



Men nu har du en vän för livet också!

2010-06-22 @ 11:03:16
Postat av: Anonym

Tina, du är nog det klokaste som går i ett par skor. Jaa, nu har jag en vän för livet. Så jag ska på Turné i Sverige och hälsa på alla.. Saknar ju dig med ju :)

2010-06-22 @ 22:44:28
Postat av: Tinos

Jag vet hur det är att vänta. Speciellt på någon man tycker mycket om :)

Men som jag sa, det går fort. Du kommer tycka det när du väl kommer hem.



Det blir en lång turné! Men det ser vi fram emot!

:-*

2010-06-22 @ 22:54:23
Postat av: nathalie

Jaa. Det blir en lång turné, men det går nog bra det. Har jag vart här klarar jag nog det mesta nu, hihi..



Ja, tiden kommer springa iväg en ändå och jag tror nog jag överlever faktiskt ;)

Puss på dig

2010-06-23 @ 08:36:10
URL: http://dealskardig.blogg.se/aupair

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0