Jag är trött idag..

Idag är det måndag igen.

I lördags kväll hände ju inte så mycket. Lyckades dock smälla i mig en hel flaska vin och det var jag faktiskt värd. Snurrade lite i huvet när det väl var dags att lägga mig, men det var skönt att för en gångs skull känna av något.

Men hur som helst..
Igår var det ju passover (Pesach - "Judisk påsk") När man firar uttåget av judar ifrån Egypten för hundra år sedan. Så folk kom över hit och vi åt middag. Men först läste vi alla ut ett typ manus och doppade bland annat persilja i saltvatten, åt tunnbröd med någon gegga (äpple, vin, kanel och något mer och kanske socker) gott var det i alla fall även fast det inte låter så och sedan drack vi vin i flera omgångar. Det vinet var dessutom riktigt gott.
Till middag blev det sedan soppa, med typ mjölbollar i. Det är något speciellt mjöl man gör det på och sedan blev kött och potatis och morötter. Och självklart blev det efterätt också.

Så började vi prata om semster igen. Eftersom att Shira blivit rådd att inte åka till Mexico lutar det numer åt en karibien kryssning och jag jublar. Det hade vart såååå kul.
Vill ju fortfarande vara handbagage på fredag när Frida åker. Men det går ju inte riktigt. Då missar jag ju min tid på lördag. Helt galet att det inte är så långt kvar nu.. Ska bli spännande.

Nehe..
nu blir det något annat.

Adjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0