glöm inte bort att andas

Känslan av att ligga i skuggan under olivträdet på tomten går inte att beskriva.
Känna en ljummen vind smeka huden när man tittar upp mot en klarblå himmel och bara koppla bort tankarna.
Så underbart vill jag lova.

Jag älskar verkligen sommarkvällar.
Jag och Alex var ute och vattnade blommorna/lekte med vatten förut.
Och doften ifrån den blöta jorden ger mig också en härlig känsla inombords. Det är verkligen underbart.

Till på köpet hade jag en utomordentlig unge idag.
Plus att jag tog honom lite ikväll också och gav honom ett bad och myste lite extra när Gary flörtade med killen som var här och grejade med läsk-handtaget i baren. Men det gör mig inget för den där ungen är det bästa på denna jord. Han pussas och kramas och vill vara riktigt nära. När jag inte är där kryper han omkring och letar efter mig. Min lilla charmör.

Och eftersom att det bara var jag och Gary som skulle ha mat så fick jag mig en stor biffig burrito som Gary snällt åkte och köpte åt mig.
Vi är ett bra team han och jag. Lite som ett gift par som inte ligger med varann, men ett riktigt radarpar.
Nu är jag mätt som en gnu eller en död babian eller något och funderar på om man ska och läsa några rader innan det är dags att stänga av.

Idag ljuder bara glad musik ifrån mitt hjärta i LA.

Adjö!

Kommentarer
Postat av: Ewe

Att ligga under ett olivträd låter inte helt fel det heller!



Tackar och hoppas du har det bra borta i staterna :). Har du några planer på att komma hem? Du måste ju komma hit då!



Puss

2010-05-08 @ 15:24:44
URL: http://makelife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0