you'll be nice to me and I'll be nice to you

Idag är Andersson på storstädningshumör.
Dels för att det ser fördjävligt ut här och dels för att det är kalas på söndag och dels för att få annat att tänka på.
Har tvättat och det var mycket denna gång. Av någon anledning. Lite hänger på tork i vardagsrummet så när gary kom ner sa han; Har du tagit över hela huset? och så skrattade vi.

Som sagt blir det kalajs i helgen.
Mitt lilla charmtroll har överlevt ett helt år med dem här föräldrarna och 8 månader med mig. Det är bra jobbat.
Det blir mycket folk och det planeras hit och dit.
Det bästa med kalaset är att de velat fixa småfix på huset som inte vart färdigt innan.
Som - just nu sitter jag på barstolar vi införskaffade för en vecka sedan. Vi har fått lite dynor och utemöbler. Härligt med andra ord.

Igår var det klass. Det betyder att det bara är 2 veckor kvar och sedan är jag klar med skiten.
Det ska bli såååååå skönt.
Så i helgen blir det plugg (om inget mycket, mycket bättre kommer upp), och helgen efter det blir det äntligen San Francisco. Som jag har längtat efter det. Det ska bli skönt att få komma bort med min darling en sväng och slippa tänka på någonting som har med LA att göra.

Tyckte så synd om Gary igår när han kom och hämtade mig från skolan.
Han har börjat med något som heter P90X och det är galen träning för hela kroppen i 90 dagar.
Det är allt från armhävningar till yoga och man ska göra det en timme om dagen. Nu har han fått Shira att göra det också. Så sa han att han mest ville ha med henne för att få henne att må bättre. Vikten struntade han i, men sålänge hon blev piggare och gladare var han nöjd. Han sa att hon är en helt annan person nu mot när de gifte sig för 4 år sedan. Stackarn. Han lät så ledsen när han sa det.
Och jag kan nog se henne som en annan person då. Sedan hon fick barn har hon verkligen slappat ihop.
Såna fasoner ska jag absolut inte ha när jag har fått barn!

Nehe, vad dåligt jag skriver idag. Känns bara som jag babblar om ingenting.
Men det får ni ta.
Jag mår i alla fall mycket mycket bättre nu än jag gjorde i tisdags. Tror att sömnen gjorde susen.
Det är galet vad det regniga vädret kan göra med min hals och näsa.
Igår tog jag inte en enda nap och kunde ändå inte sova när det väl var dags. Det må jag säga är bra jobbat för att vara mig. Idag har det inte heller blivit något sömn och det känns inte som vi behöver råda bot på det heller.
Nu är det dags för lite mat i magen.

Adjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0